Ritningen till Stallet:D
Hej!
Nu har jag ritat upp stallet vi ska bygga:D! Alla burar är 60cm höga och breda, foderlåren med:).. Gången är 1.3m bred:).. Tyx:D?
Mvh
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Tycker det ser bra ut :D Lycka Till med bygget!
Tycker också det ser bra ut!^^ Det kommer säkert bli jättebra när det är klart :D

Tack så mycket:'D! Satt länge och försökte få ihop det:)
#2 det tror jag också :D. vad har du för ras/raser är det dvärgar eller?
#4 Jag har teddylejon/Lejonhuvad dvärgvädur :D Så mellanstora/dvärgar har jag :P Sj?
#5 trodde jag frågade trådens ägare men i alla fall jag har dvärghare, lejonhuvad dvärgvädur , dvärgvädur och hermelin.
#3 frågar dig vad har du tänkt ha för raser i ditt tänkta kaninstall?
#5 Tror #4 menar TS ;)
#7 Jaha,ähh det gör nog inget :D :D
Man skulle kunna göra på följande sätt kolla bilden. Att man tar bort karantän burarna och bygger ett bord ut till väggen och har skötsel bordet där och foder förvaring under samt kan man ha hyllor för borstar kaningodis och annat på väggen. Och ett smart sätt skulle kunna vara att bygga ett loft för hö och halm förvaring. bara litet tips?.
En sak jag tycker ni ska göra är att ha lösa mellanväggar mellan några av facken, så ni enkelt kan öppna upp till dubbla storleken om ni inte har så många kaniner att alla fack är upptagna.
Jag gillar att ha stort till mina kaniner. De är SÅ mycket gladare när de bor dubbelt så stort som de godkända måtten.

#6 Okej, men hur ska män göra då:)?
#7 Jag har lejonkaniner:)!

#10 Snyggt:D! Men vad ska jag då ha karantän:/? Skulle vara väldigt bra att ha yttifall att kaninerna blir sjuka:)..
#13 karantän ska inte finnas i samma rum så antingen inne i en vanlig inne bur eller ute i en fack utebur. beroende på om du har värme i stallet eller inte. Om det inte så att du bygger stallet i två rum och har några fack i ena rummet tillsammans med foder och andra tillbehör.
#14 man skulle kunna göra så här kolla bilden. att man delar av stallet i två som jag sa så att det blir ett rum längst in för plats för tre karantän burar på 1,20 x 0,60 m samt plats för foder och skötsel plats. nog att det finns en dör mellan rummen så att dom inte har kontakt med varandra på något sätt. det stora rummet skulle då bli 24 burar som alla är 1,20 x 0,60 m. Sen för att få plats med hö/halm kan man ha ett loft i taket med stege upp dit. får då också den lilla platsen ovanför burarna som inte är täckt med ett loft att ställa exempelvis transport lådor som inte används för tillfället. Bra med förvaring och stora burar.

#15 Snyggt:D! Ska se vad mamma och de tkr, kanske är lite för avancerat:)..
#16 behöver inte vara avancerat. vill också tillägga att loftet inte ska vara så högt utan men sneda väggar efter taket.

#17 Smart:D! Ska visa mamma ritningen direkt när hon kommer hem:D!
#18 du får nästan mig att också vilja bygga stall :D men jag har inga pengar att bygga av :/.

#19 Stackare:/.. Kommer få det i födelsedags present:) Fast det kommer bli en riktigt dyr presentx'D
#19 Känner samma sak! Men har fullt med byggprojekt i sommar som 2 nya fräscha,ordentliga och rejäla burar och massor med hinder!;o Men det är roligt att bygga och måla sånt också :) Men ett stall vore inte helt fel de heller :D
Vill också ha stall ;(
Men ska bara ha en kanin nu, har ju fött upp innan men jag hade det på ett helt annat sätt, som ett stall fast ute kan man säga haha. ;) Däremot har vi målat, byggt om och så så har en fräsch nyrenoverad utebur och sådant, men känns ändå som man vill ha stall ;D
#20 Det är nice och få i alla fall och när man ändå är på gång ska man inte fuska utan göra det ordäntligt så håller det länge. Fick en jätte fin ute bur men fyra fack av pappa för fyra år sen. men ett stall skulle vara bättre. men har knappt råd för kaninerna som det är just nu så lever på hoppet kommer att bli arbetslös nu när jag tar studenten.
#21,22 Ja då förstår ni hur jag har det. men jag kommer inte ha råd att ha några kaniner alls så kommer att sälja allt kaniner, burar, hinder, allt med andra ord.
#23 Ne måste du sälja allt? ;o
#24 Japp allt, kaninerna ska bort i alla fall ev. har jag kvar någon som kel som vanlig människa som har ett max två husdjur. Det är bättre att det får ett bra hem hos någon annan än hos mig som inte har råd att köpa foder eller kosta på annat. Jag har inget jobb och planerar inte på och plugga. Allt hänger på om jag får jobb eller inte. Så visst det kan ändras snabbt och jag kan ha dom kvar men just nu kan jag inte det så måste ställa in mig på det sämsta. och vill jag fortsätta måste jag bygga en ny förvaring för hö/halm den nuvarande har nästintill ruttnat upp :S.
#25 Vad tråkigt!Men du gör det bästa för djuren!^^ ska själv ge tillbaka mina gerbiler jag är foder på då jag har alldelens för lite tid till dom!;) Men du gör det bästa nu när du är jobblös!Men hoppas du får jobb snart och kan behålla så mycke som möjligt :D :)
#26 det hoppas ju självklart jag också :) men det är det bästa för djuren och det finns redan intresserade på kaninerna och grejerna men det kommer inte bli lätt att sälja 9 vuxna och 5 ungar inte.
Det blir sk*tbra som en början!
Kunde inte göra det bättre själv faktiskt :)