*Gråter* Så besviken =(
Skulle klippa klorna på Busan ikväll, och fick jag se att hon hade något i pälsen där nere………..tänker vad är det för en konstig grej…………..oj och där är en till………………….NEEEEJ men det e ju två kulor…………………..det är ingen Busan utan en Buster.
Har aldrig tänkt att kolla förut konstigt nog, uppfödaren sa ju att det var en hona så det trodde jag på.
Har ju längtat så efter en kull med ungar och dessutom är två redan tingade. Så nu sitter jag med två hanar istället.
Vad ska jag göra…………älskar dom ju båda så lämna bort någon kan jag inte tänka mig. Vill ju att de ska kunna gå ihop.
Ni som har erfarenhet, kan man kastrera två hanar och få dem att funka tillsammans?
Så besviken just nu =(
Hum.. Knepigt läge. Och tråkigt :( Du kan ju kastrera dem, men risken finns att någon dör och att dem inte går ihop alls! Jag skulle sätta dem i varsin bur..
SÅ det kan gå! Jag trodde ju vår Punzie var en Punz…öh eller nåt för inte så länge sen. Men det var visst bara "allmänt svullet" inför tonårskrisen…hehe.
Lite trist om man tänkt sig att avla och det visar sig vara en hane istället. Men å andra sidan om du tycker om kaninen så…."bättre lycka nästa gång"….menar inte att låta elak…men jag tycker din "Busan" har låtit så mysig ändå!!! Och Buster…hehe….coolt namn!

Ja sånt är livet =)
Det är ju samma goa kanin ändå, får skaffa en liten tös vid senare tillfälle. Hade ju ändå tänkt spara en hona ur kullen så en till kanin kan det bli lite längre fram.
Tror han kände av min besvikelse igår för han var efter mig som en lite igel………till och med in där vi har datorn där han aldrig hoppat in förut.
Min sambo skrattade gott åt mig i morse när jag talade om hur besviken jag var…………..för jag sa något i stil med - hur fasiken ska jag få dem att föröka sig nu………….kan tillägga att klockan var 5 på morgonen, man tänker inte riktigt klart just då =)

hehe Ja inte är det lätt att få dom att föröka sig nu! *skratt*
Synd att det var en hane.. när du köpt honom som en hona.. Det är ju inte speciellt kul.. Typiskt!! =(
Trodde min Lollipop var en hane eftersom minma kaniner "parad" sej med varandra. Men det vara bara nån rang ordnings bestämmning :P. Båda är honor.. Och bästa kompisar.
I ditt fall kanske du kan skaffa en till kaninen (hona och kastrera en av hanarna. hona å hane i samma bur samt en hane i egen bur. Då kan du forfarande göra barn :P haha
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nej vad tråkigt…
;)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

nä vad synd :( man måste kolla könen noga..
Kan du inte prata med uppfödaren och fråga om den kan göra något? Exempelvis låta dig få en hona gratis eller nånting i den stilen.
Trist att det inte blev som du ville. Jag tror det oftast är svårt att få hanar att gå ihop, tyvärr.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#10 Vill bara påpeka att det är bara kanske 20-30% av 100% att två hanar gå ihop.
jaa men mina funkade men hoppas de går

Joo självklart så funkar vissa, säger också Hoppas att det går =)

Det blir troligen att jag kastrerar Buster och skaffar en hona som han kan gå ihop med samt tar en kull på henne och Fluffy senare.
Vi får se hur det blir, kommer inte att förhasta något kaninköp om jag inte hittar något extra fint.
Så var det för mig också! Först hette min älskling Nellie, jag fick "henne" av min mormor när jag fyllde år. Hade önskat mig en svart vit dvärgvädurs hona. Men efter ett tag upptäckte vi två kulor:( . Då blev Nellie en Niike, men jag är jätte glad över honom ändå och skulle aldrig kunna lämna honom ifrån mig. Vi har inte haft problem med att se om det är en kille eller tjej på kaninungar, men Niike var sen i utvecklingen! Nu får han bli en väldigt fin pappa istället för en mamma!:) Så var inte ledsen över det, du kommer älska "Busan" lika mycket även att hon blev en kille, det är jag säker på. Hoppas du hittar någon lösning med kaninerna så du slipper sälja någon av dem. Skulle ju vara synd.
Kolla bilden!<3
#14: Varför ska du sätta ihop kanierna? Ha dem i varsin bur, mycket bättre!
jag skulle om jag har tänkt att avla hitta en fiin hona och kastrera en av ´hanarna som du inte vill ha till Avel så att honan och han kan vara tillsammans.
Men sen när du skall avla får honan vara med den andra hanen och om du har tur kankse alla 3 går ihop! =D
Lycka till..hoppas det löser sig
men har du verkligen inte sett kulorna innan! eller det är inte så länge sedan de blev könsmogna?!
Medarbetare på Hundar.ifokus

18# Nej jag hade inte sett kulorna innan för då hade jag ju fattat att han var en hane……..konstigt nog för jag hade ju trots allt klipp klorna etta antal gånger på honom. Fast å andra sidan lägger jag honom alltid i en handduk när jag klipper så det är väl därför jag inte sett dem innan kan jag tänka mig.
Har i dagarna satt ut annons på honom, får se om jag kan hitta någon lämplig familj till honom. Helst någon som håller på med hoppning.
Lite små jobbigt när dessa två herrar hela tiden ska mucka gräl med varandra, vill ju kunna ha kaninerna i samma rum även om de inte bor i samma bur.