Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2608 ggr
[Djurlinnea]
0

Kompostgallerhagar :)

Hej!Nu är det många,menar verkligen många som har sina kaniner ute i rasthagar i flera timmar.Det är allt från kompostgaller till egenbyggda hagar…Jag undrar du som har kompostgallerhagar till dina kaniner,hur många galler har du i en Hage?

Jag har själv 16 st galler :) Skickade mormor på en shoppingrunda på ÖoB  och köpte 3 paket med 4 galler i varje :) Hade endast 4 galler förut vilket jag tyckte var på tok för litet för en rasthage :) När jag kom hem från skolan i dag så byggde jag ihop den till en ända storhage som invigdes strax därpå :) Det uppskattades :D

Det här tyckte jag var en rolig grej att fråga om…Har väldigt lite att göra just nu ;P

emms
0

Använder inte kompostgaller nu då jag har en egenbyggd till mina utekaniner och innekaninerna får komma ut inne just nu. :) Och i hästbox, men ska snart hjälpa johanna att fixa en till hennes med.

Men jag har 24 galler tror jag. :) Så ska sätta ihop dom till en STOR Hage när jag åker till mamma nästa gång :D

Emma

Rebiz
0

Har inte kompostgaller, men funderar på att köpa. Någon som har förslag på vad man kan använda som tak? Mycket katter här nämnligen som jag helst Inte vill ha i kaninhagarna…:P

[Djurlinnea]
0

#1 Hihi,då är det mycke plats att springa på :) 16 är nog stort :D

#2 Okej,det kan funka med att lägga galler som tak annars så funkar det nog med en takskiva :)

Billikanin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just nu 12 kompostgaller i min Hage, men den ska utökas! :)

malinroth
0

vet inte riktigt hur många galler jag har men jag brukar inte använda alla till en Hage iaf. Hur stor jag har beror lite på, är jag ute med han blir det ca 16 eller nåt liknande men ska han vara ute själv blir det mindre Hage då det är svårt att få till ett bra tak annars. :)

[Nalle-]
0

Jag har… kanske 8 galler? Jag är inte säker, men ska köpa fler i sommar har jag tänkt :) Lämnar aldrig kaninen själv i hagen, eftersom vi har både rovfågel och massa katt här.

[muff]
0

Hur mycket kostar dom på ÖoB ? :D

[Wera]
1

Har 20 kompostgaller där Nalle får springa hela dagarna, och om nätterna är han i en "hundgård" på 4x4m.
*det brukar springa en hare hela tiden kring Nalles gård¨, men haren har aldrig kommit in i hagen*

Rorvers
0

jag har 20 galler var till mina kaniner :)

[Djurlinnea]
0

#7 Jag vet faktiskt inte men det är rätt så billigt :)

Rorvers
0

# 3 där jag köpte var det typ 30 för 4

[Djurlinnea]
0

#11 Ja nått sånt är det :) ;)

[Djurlinnea]
0

Putt ;D

Westis
0

De grävr sig inte ut hur hagen om inte nätet är nergrävt?

Rorvers
0

# 14 jo det är ju ganska lätt att dom gör det

Jetaime
0

Jag bygger om mina hagar halatiden. Hade innan en Hage med ca 35 galler och någon liten, men har ny byggt om så jag har 4 mindre i olika storlektar en med 22 galler, en med 11, en med typ 15, en med 8 (som jag sen ska sätta bebis-nät runt ^^) och en med 6 (med galler både i tak och botten).

LucyLove
0

Lucy brukar "putta" upp gallret och liksom krypa under det xD Det ser lite kul ut när hon försöker göra det ;D
Favvis älskar att gräva och gör det så fort han ser mark!! ^^ Tokkaniner jag har xD

LucyLove
0

Jag använder mej av så mkt jag behöver! Jag har ca 15 i hemmet men använder mej endast av kanske 9-10stycken!

riiffen
0

Jag har 12 galler tror jag :)

medarbetare på allergier.ifokus .

[Djurlinnea]
0

#18 Okejj :P

[nneo]
0

just nu har jag åtta galler i varje Hage. För att jag ska kunna ha ute alla kaniner samtidigt. haha :)

lillaisa
0

Jag har typ 7-8 men då har jag även en liten "gång" upp på altanen som är väldigt stor:) när jag har honom helt ute på gräset har jag kanske 12-13, men ska köpa fler då vi får tillökning i familjen i sommar:)

/Isa

[Djurlinnea]
0

#21 Ja det var smart :) Men jag har ju bara en kanin så Oskyldig

#22 Va' härligt :)

[Agneslundin]
0

jag har en som kortsida och två som långsida :)

[Djurlinnea]
0

#24 okejj :) med galler då eller?

alwiz
0

jag har en Hage med 8 kompostgaller och en med 6 =) men har mer kompostgaller efter som att jag har i botten också så att dom inte gräver sig ut ;)

[Djurlinnea]
0

#26 okej :) Egentligen skulle jag ha botten men jag orkade inte så gjorde en ända stor Hage :P

Inaarah
0

Jag har haft en rasthage där gräsväxt etc. inte är så stor, då jag tidigare för ett par år sedan hade mina burar i den. Den är väldigt säkrad med nät i botten, nättak, dubbla när på sidorna (gunnebo + hönsnät), och i denna Hage låter jag min nya kanin vara själv om dagarna, där finns mycket att leka med, tunnlar, småhus, takpannor, små trästockar, stenar, ja det mesta för att stimulera henne faktiskt!

Sedan har jag en beteshage med ca 8 kompostgaller på sidorna liksom kompostgaller i botten och en träskiva över. Denna vistas hon dock i högst 30-60 min 1-2 ggr dagligen, mest som lite bete. Annars är rasthagen bra, där jag jag ju liksom lämna lilltösen! :)

Denna lilla kanintjej bor inte hemma hos mig än, men hon kommer flytta hit på onsdag nästa vecka, den 12/5. Jag har däremot en erfarenhet av kaniner på 6-7 år så har haft såhär för mina förra som funkat bra och detta tänker jag fortsätta med! :)

[Djurlinnea]
0

#28 låter roligt det :D

[Agneslundin]
0

#25 ja :) ett kompostgaller som kortsida och 2 som långsida :) sen hönsnät i botten och kompostgaller som tak

[Djurlinnea]
0

#30 okejj :) det låter bra det :)

[Agneslundin]
0

#31 jag tycker den e liten, men kompostgaller e så dyra XD liksom 4 st för 100 kr :O

[Djurlinnea]
0

#32 vart köper du dom? Hos oss kostar typ 4 st 30 kr ;o

[Agneslundin]
0

oj ! undrar som du, vart köper du dom :O
jag köper mina på plantagen (stavning)

Rorvers
0

på öob om det var mej ni fråga :P

[Agneslundin]
0

#35 kostar dina också 30 kr ?

Royalz
0

Kompostgaller brukar väll vanligtvis kosta 99kr? Men dom sänker ner priserna på hösten/vintern för att bli av med det dom har kvar i lager.

alwiz
0

Nu har jag 2 till kompostgaller, Pilot vann dom på tävlingen idag :)<3

[Wera]
0

#32 Tycker det är varken litet eller stort, minimum för en Hage (till dvärgras) tycker jag :P

[Djurlinnea]
0

#34 Jag köper dom på ÖoB :) FAst dom 12 senaste gallrerna köpte mormor så priset på dom har jag ingen aning om :S

Emma-lundqv
0

Nu på våren när det är så blött har jag mina i småburar, 8 galler var kanske. Känns så onödigt att de förstör marken nu innan sommaren. Sen bygger jag dels om kompostgallrerna till stora hagar och så har jag två byggda sommarhagar också :)

[Djurlinnea]
0

#41 Okejj :)

Rorvers
0

# 36 ja dom kostar bara 30 krononr för 4 st :)

[Agneslundin]
0

#39 ja , det är olika vad man tycker