Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4202 ggr
paow
0

Era burar

Hej!

Håller på att fixa i ordning mina gamla burar i hopp om att jag kommer få användning för dem i sommar igen.

Så skulle vara jätte kul att se hur era burar ser ut.  visa gärna bilder !

Sen, vilken mat anser ni är bäst?

Har hört att "Stampe" ska vara ett helt okej pellets, rätta mig om jag har fel.

Tack på förhand!

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Inaarah
0

Har inga bilder nu på burar (:

Men stampe är bra pellets - jag har använt i flera år och mina kaniner älskar det! :)

[Agneslundin]
0

jag använder stampe och det funkar bra :)
bild på man bur kommer snart :) ska springa ut och ta lite kort :P

Rozza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

stampe är helt okej foder eller carrier kanin och marsvin det har jag använt länge men var tvungen att byta till något billigare när det blev så många kaniner här hemma.
Tog just kort på burarna. på bild syns också min sommar bur samt lekstugan där jag för närvarande har fyra inneburar.

Billikanin
0

Här kommer bild på Billis bur (dock har han inte saltstenen längre, så ingen behöver påpeka att de inte ska ha det Flört. Dessutom dricker han numera vatten ur skål, äntligen, tog nästan tre år att övertyga honom om att skål är bra!).

Jag har hört att Stampe är bra mat, men då jag bara har en kanin så tycker jag att förpackningen blir för stor. Jag har innan använt Cuni Complete tidigare men har nu gått över till Cuni Pro som jag tycker är jättebra! Stora bitar så att han har att göra länge! :)

paow
0

Jätte fina burar! :)

#3 Jag använde också carrier förr. Få se vilket det bli denna gång.

#4 Varför började du använda skål istället för flaska? :)

Visa gärna hur det ser ut inuti burarna :D

[Agneslundin]
0

här är min bur :) jag vte det är lite mycket saker runt buren men det är bortstädat nu :P

Billikanin
0

#5 Det är mycket mer praktiskt, vattnet i en skål fryser långsammare än i en flaska och en skål är mycket lättare att rengöra. Dessutom är det lättare för kaninen att dricka ur en skål. :)

paow
0

#7 Aha, lät som en bra idé :)

Qepta
0

Jag använder Stampe och är nöjd med det.

Buren ser inte precis likadan ut som den gjorde när bilden knäpptes, det finns en katt tunnel också. Ska knäppa en ny bild när jag har ork.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[BonnieL]
0

Här är min bur.
Använder Stampe, tycker det funkar jättebra. ^^

riiffen
0

Jag tycker mest om Rabbit Royal som kaninfoder. :)

Bilder på burarna kan jag fixa imorgon!

medarbetare på allergier.ifokus .

PrinzeZz
0

använder stampe, men är inte särskillt nöjd!, har i ca 2 år letat febrilt efter ett foder jag är nöjd med, men har bara hittat ett och det kostar ca 200:- för 2 kg och det har jag bara inte råd med.

såhär ser min kaningård ut ostädad

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Emma-lundqv
0

Här är mina två trefackare :)

Har använt Stampe förut och det var helt okej, mitt var dock väldigt smuligt men jag kanske bara hade otur.

KaninenWilma
0

vart köper ni carrier (stavningObestämd) pelletsen? VIlketfoder är bäst till en 2årigt dvärgvädurshona som hopptränas 2ggr i veckan och väger 2,5(?)kg.. ?

paow
0

"14 jag minns iallafall att jag köpte carrier på lantmännen, jag hade en dvärgvädur då, fast hane, och det tyckte iallafall jag fungerade bra.

KaninenWilma
0

#15:okej, är carrier ett vanligt pellets ?:P

Jag köper mitt föder på Arken Zoo, i motala:), i lösvikt

paow
0

#16 Ja, jag tror det, men jag kan inte garantera. :)

Rozza
0

#16-17 Ja Carrier är bara pellets och funkar jätte bra mina kaniner älskar det. enda anledningen till varför jag bytte var för att jag har så många kaniner. Köpte det 20kg säckar på granngården. Men finns 10kg säckar också om jag inte minns fel. Carrier är ett helfoder för kaniner och själv har jag aldrig litat på foder man köper på lösvikt på zoo. Bättre att köpa en stor säck med riktigt foder på en gång det lönar sig i längden.

KaninenWilma
0

#18: okejj..Men tycker ni attt jag ska byta? (pelletsen på Arken är jätte bra, men hon har fåtten "dubbelhavka"/påse underhackan..

paow
0

# 19, tror de e lite olämpligt och börja prata om de i den här tråden. de får du ta någon annanstans.

Om hon får dubbelhaka, äter hon väll för mkt och rör på sig för lite.

Rozza
0

#19 det är ju upp till dig vad din kanin äter. själv skulle jag minska maten. det flesta av det fodren som säljs på zoo i lösvikt är godis (så är det i alla fall här). skulle nog byta till ett helfoder som passar kaninen som då bara är pellets och inget konstigheter.

Linnslins
0

Jag använder Lottie som jag tycker är bra. Det är bra för mig också eftersom det finns i små påsar. Min tös hinner inte äta upp innan utgångsdatumet annars.

Inaarah
0

Synd att det inte kommer fler bilder på burar, ska bygga om lite hemma och hade varit kul med inspiration till det! :) slänger upp en bild när min är färdigombyggd! <:

Rozza
0

#22 det har jag också haft för länge, länge sen älskar det fodret men det kostar mycket om man ska mata nio kaniner med det. Men har man en eller två rekommenderas det starkt av mig.

#23 Håller med dock ska jag inte bygga nytt men det alltid kul och se andras. Ska sälja mina burar i sommar om jag får det jag vill ha för dom.

[aammE]
0

Ariel får Lottie för hon vägrade att äta stampe, det fungerar bra men det är svindyrt. (Men det är hon värd, såklart. Kyss) ca 50kr för 1,5kg.

Algot har ätit stampe ända sedan jag fick hem honom och det fungerar jättebra, han håller fint hull och har snygg päls. ca 150kr för 18kg.

TheMe
0

Använder inga burar, mina älskade kaninpluttar är frigående innekaniner. Glad

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

paow
0

#26 Härligt :D

Onslow
0

#6 Snygg! Byggt själv? Om inte, var köpte du den och vad kostade den? (:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Agneslundin]
0

#28 tack så mkt :) den är köpt på blocket, hemmabyggd av de som hade den innan.
den var jättebillig 500 kr !

Tisdus
0

Jag använder en blandning av Carrier och Cuni Complete till min dvärgvädurshona och det funkar jättebra! Har haft Carrier till henne under hela hennes livstid, och det har aldrig varit några problem, och hon älskar det! Bilder har jag inga på den här datan, men det finns på min hemsida, www.peachlife.webs.com

ew
0

Här är buren mina bor i, den ska dock förstoras så snart min käre pojkvän orkar hjälpa mig:P Och dom äter stampe, funkar prima!

Henwen
0

beror ju lite på vad de är för ras och så, använder stampe till dvv, fårfor blandat med havre och fågelmat till stora raser. :)

[ninnakm]
0

Här är en bild, på en avmina burar;) Dock en väldigt dålig bild:/

Fanny98
0

Har ingen bild på min bur.

Jag använder Edel som foder och det funkar bra:) Den ena kaninen får bello men jag ska byta till Edel