Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 2546 ggr
LinneaJohaanson
0

Rexkaniner.ifokus?

Jag satt och tänkte på det, det finns ju Teddykaniner.ifokus mm. Och fler och fler börjar skaffa sig rex kaniner. Jag funderade på att starta upp rexkaniner.ifokus. Men jag är inte 18 än (fyller i höst) Så om någon duktig kanin / rex människa känner sig manad skulle det kanske vara en kul idé?

visst inte vilken grupp ja skulle lägga den i

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jonaflax
0

Jag själv tycker att det är lite för många olika kaninforum redan.

Iofs har jag rexpälsade kaniner, så på ett sätt vorde det kul. Dock inga stora rex.
Så mina passar ju in i dvärgkaniner i fokus oxå.

Blir för många ställen att läsa.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Valkyrie
0

Jag har också tänkt tanken på rexifokus och tänk om någon över 18 kan starta det. Jag tycker absolut man borde starta ett =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

Det finns ju tex cornishrex.ifokus så varför inte rexkanin.ifokus? ;)

Rest in peace Valkyrie!

Fralice
0

Tycker man igenkligen bara skulle ha en samlad kaninifokus bara,inte dvärg och teddy (a)

Men visst säkert kul för er med rexar!:)

Trasdockaa
0

Om ni känner ett behov för en rexkanin.ifokus så satsa absolut på det! De som inte vill hänga där kan ju låta bli ;)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

pigelina
0

frågade samma sak om Lejonhuvade för några månader sen.
Det var när dvärgkanin hete dvärgvädur,

själv tycker jag det är onördigt blir så spritt över allt.

Men blir det rex så kommer jag vilja ha lejonhuvadSkrattande
Förutom att jag är för ung för att själv fixa -.-

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

spiritedaway
0

Jag tycker nog det börjar bli lite för mycket kaninsajter. Och en enbart för just rexkaniner tror jag kan bli rätt lite aktivitet på.

#3 Nu vet jag inte hur cornishrex.ifokus funkar. Men kan ju säga att devonrex funkar väldigt dåligt. Det händer i princip ingenting. Och jag kan tänka mig att den risken finns om man startar en rexkanin.ifokus.

[sstorm]
0

Håller med, kanske liite för många sajter att va på ;)

riiffen
0

Det blir ju högre statistik här om det finns mindre utspridda kaninforum, jag tycker personligen att det hade varit bättre med några färre kaninsajter.

medarbetare på allergier.ifokus .

Emelie
0

På ett sätt kan jag förstå dem som har en special nisch, att de vill träffas på ett och samma ställe och diskutera och lära känna andra med samma intresse osv. Men som många säger så blir det så utspritt, och färre människor kommer börja hänga här på KIF.

Men finns det något med intresset av att starta en rexkanin.ifokus så är det ju bara att skicka in en ansökan.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fatma
0

Fast #6 lejonhuvade hör ju till på dvärgkaniner.

Som många andra säger tycker jag det blir lite för många sajter. Men om det då skulle bli ,kunde det ju istället vara en sajt med kaniner med avvikande hårstruktur. Då passar det ju fuchs, angora, rex, jamora, satin, satinangora.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Emelie
0

#11 Ditt förslag var ju superbra Fatima!

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
0

#11 jaja men endå(a)

Gillar ditt förslag Fatima!

// Hanna

Fatma
0

#12, #13 Tack :)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Zvintos
0

#11: Tänkte på det jag också.
Dock kunde jag inte komma på något passande namn till det.

Emelie
0

#15 Nej det blir svårt! T.ex.  Pälskaniner.ifokus skulle ju signalera fel budskap ..

Fatma
0

#15 Precis, blir lite väl långt med kaniner med avvikande hårstruktur.

Mvh Fatima

Zvintos
0

#16: Exakt, det namnet skulle inte funka.

Fatma
0

Nu har jag suttit och tänkt lite men Avvikandehårkaniner.ifokus.se? haha vet att det låter konstigt men sen vet jag inte om det ger fel "budskap"?

Mvh Fatima

Zvintos
0

#19: Fel budskap tror jag inte, men tycker det är lite långt. Tungan ute

kaningodis
0

Jag tycker att man kan då göra egna kategorier här på kanin.ifokus, ex en kategorikan heta: "Raser med avvikande hårstruktur". Dock så är det väl redan försent då det redan har skapats andra kaninsajter.

Kastanjegårdens Kaniner

Emelie
0

#21 Det kanske ändå skulle gå att sätta in nya forumgrupper med dessa olika kategorier här på KIF?

kaningodis
0

#22 Jo, det tycker jag skulle vara det bästa sättet men tror inte att de som har de andra kaninsajteran skulle gå med på det ;)

Det är ju roligare om allt är samlat tycker jag.

Kastanjegårdens Kaniner

Fatma
0

#21 Det tycker jag låter bättre än att göra ett helt nytt forum.

Mvh Fatima

MajaL
0

Vill ni ha ett rexforum så go for it!

Rex är ju en av "mina" raser! =)

Tycker jag träffar på ganska många missförstånd kring rexarna ibland. Ett forum kunde kanske varit bra.

Fyller 18 i september, annars hade jag kunnat erbjuda mig som Sajtvärd.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

LinneaJohaanson
0

Ja ja fyller också i september, annars hade jag startat upp!

Valkyrie
0

Jag tycker det skulle vara väldigt roligt med rexkanin.ifokus och jag tror inte färre skulle hänga här för det.

Det är många som har mycket frågor kring rex och så jag tycker det låter en toppen idé ;)

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

ingen 18-åring som är sugen på ett rexforum? :(

Rest in peace Valkyrie!

bunnyheart
0

Jag håller med #7 det blir inte en så aktiv sajt tror jag :/

#6 vad menade du med: frågade samma sak om Lejonhuvade för några månader sen. Det var när dvärgkanin hete dvärgvädur ?

Har det funnits en sajt för Dvärgvädurar?

Tänk om det fanns rex, lejonhuvade, dvärgvädur iFokus, skulle inte det bli lite många kanin sajter?, på¨Kanin.Ifokus så får man ju skriva om alla kaniner det är inte bestämmt att denna sida ska bara handla om tex Rex, KIF är till för alla kaniner, så räcker det inte med att hålla alla raser på Kanin iFokus?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

teddybaby
0

jättekul! tyvärr har jag själv ingen rex. Men go for it Glad

Valkyrie
0

Ja men om rexifokus skapas så kommer vi ju självklart inte sluta hänga här :)

Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

#29 ja innan hette dvärgkanin dvärgvädur,

Då frågade jag och några andra om någon kunde skapa lejonhuvad kanin, alla tyckte som då att det fanns förmånga, så några månader efteråt bytte dvärgvädur namn till dvärgkanin, så lejonhuvade fick vara där oxå:)

// Hanna

bunnyheart
0

#32 jaha, vilken månaad då? För jag har aldrig sett den sajten.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Inaarah
0

Tycker idén var kul osv, men tycker som många andra att det blivit väldigt utspritt. Hade kanske varit något att ta lite från facebook, detta med grupper, att man hade som rasgrupper, t.ex en dvärgvädursgrupp, lejonhuvadgrupp, tedyygrupp, ah ni fattar principen. Så i dessa grupper hade man allmänt kunnat diskutera raserna osv.

Tänker kanske lite långt nu, haha. :p

bunnyheart
0

Men om man gjorde en "rexkaniner.ifokus.se" skulle det ju vara jätte många som skulle vilja ha "lejonhuvadekaniner.ifokus.se" så skulle jag vilja ha ett "vädurskaniner.ifokus.se" och så skulle det vara folk som sa emot och folk som höll med och hela iFokus skulle bli en himla röra :/

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

lillaisa
0

Tror som #23, idén är inte dålig men risken är att det skulle sluta med en sajt för varje detalj.

/Isa

lillaisa
0

#35 menade jag förstås

/Isa

bunnyheart
0

#37 ja visst skulle det bli rörigt!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

pigelina
0

#33 oj kommer inte ihåg, men fråga sajtvärden så kan du nog få veta, var iallafall från sommaren när den startade(tror jag?) tills någon gång i höst eller så

// Hanna

bunnyheart
0

#39 okej :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Emelie
0

#35 Men det är ju faktiskt lite skillnad då rex finns på flera olika kaninraser och inte BARA just rexen. Om teddykanin.ifokus så finns så ser jag inget hinder i att även starta en rexkanin.ifokus.

Jag kan ta på mig ansvaret att starta sajten, men jag driver redan thailand.ifokus som inte varit igång särskilt länge, så troligtvis kan jag inte det.

bunnyheart
0

#41 ja det finns ju på flera raser men då kan man ju göra som #21 skrev ju. Men lejon finns ju också i många raser.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

lillaisa
0

Och sedan kanske man börjar med färger och teckningar också, typ holländarteckning iFokus, madagaskar iFokus, wiener iFokus, osv. Jag har som sagt inget emot en rex-sajt men vill inte att det ska spåra ur.

/Isa

pigelina
0

#42 i 2 raser "finns" lejon, lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur;)

Men jag tycker som någon föreslog tidigare, avikande hårstruktur på kaniner ifokus;)

// Hanna

LinneaJohaanson
0

Jag håller fortfarande på rex iFokus
Grejen är att rex finns inte bara på rasen rex utan ex. rexdvärgvädur och hermelin mm.. Och rexen på andra raser är inte jätte vanligt. Kanske skulle vara kul att hjälpa varandra att vidare arbeta.
Även om det skulle bli rörigt så håller jag stenhårt på idén!

Rozza
0

#45 men skulle inte rexkanin.ifokus vara bra för har man bara rex.ifokus kan ju flera djur för knippas med det.

alwiz
0

Det jag tror är att om man börjar göra forum för olika raser så kan det ju till slut bli forum för alla raser. Det är ju alla kaninraser så jag tyker det är bra om allt sammlas på kif.
Jag ser inget emot en "rexsajt" speciellt, men det kan ju bli hur många sajter som hellst.. :P

Men efter som ni har så bra arrgument om att det finns rex på flera raser osv. så jag kan inte se något speciellt negativt mot det. Det är väll bara det att det skulle kunna bli hur många sajter som hellst om kaniner.. ;)

Valkyrie
0

ja eller om man kanske har en sajt med alla slags rexpälsade.

MLI: skulle vara otroligt roligt om du kunde och ville!

Rest in peace Valkyrie!

Rozza
0

#47 håller med dig.

En idé skulle kunna vara att göra en vanlig hemsida som en fen sida för rex kaninen och rexpälsade kaniner. Med en gästbok eller något som folk kan skriva i. och kanske finns det någon som kan fixa in med bilder på olka kaniner med rexpäls och färger med mer. tycker själv att det skulle vara roligt och läsa och se.

candycandye
0

Inget emot en rex sajt  alls men tycker det är roligare med hög aktivitet på ett ställe än låg aktivitet på flera håll-

Valkyrie
0

Om teddykaniner får ha en egen sajt tycker jag att man lika gärna kan ha en rexsajt.

Rest in peace Valkyrie!

Rozza
0

#51 jag självklart det har inte mig något i mot älskar rexar men har aldrig haft någon men funderar på att skaffa mig en rex av rasen rex i framtiden om jag har mer plats för mina burar är för små för en rex :S

candycandye
0

Tycker inte det handlar om att dom "får ha en egen"FlörtTycker med det handlar hur hög aktiviteten kommer bli, stannar sällan länge på ett "dött" forum om jag inte har tillräcklig kunskap för att själv starta några intressanta trådar eller skriva artiklar som kan få fart på sajten.

Gör en röstning vettja, se hur många som är intresserade

Är det många så kanske aktiviteten blir hög och det kan bli ett superbra forum!

Rozza
0

#53 smart idé håller helt klart med dig :D

Rafflan
0

Jag tycker det blir för många ras sidor om alla raser/hårstruckturer ska ha en egen sida.

Om man gjort dessa sidor från början hade det vart bra tycker jag:
* Raser med avvikande hårstruktur.ifokus.se
* Dvärgkaniner.ifokus.se
* Mellankaniner.ifokus.se
* Jättekaniner.ifokus.se

Och såklart KIF ;)

Och sen ha en egen flick om varje ras på deras forum. Hade vart sååå mycket enklare. Och ingen risk med dålig aktivitet tror jag ;)

Men gör en omröstning, vill folk ha rexkanin.ifokus.se så skaffa en sån :D

Valkyrie
0

55# helt onödigt att ha mellankaniner. iFokus eftersom det är typ som kif…

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

Jag fyller ju 18 om bara ca 4 månader, så jag kan ju skicka in en ansökan och se vad killarna säger.

Jag tycker som många andra att det bör vara intressant med en sajt för rexkaniner eftersom de sträcker sig över flera raser och inte bara  är en ras.

Skapar en liten omröstning först och ser om intresset finns.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Rafflan
0

#56 nej då KIF är för alla, mellankaniner menar jag medelstora raserna ;)

Valkyrie
0

56# Ja men mellanraser är ju ganska onödigt igentligen eftersom många mellanraser hänger här inne.
Visst är Kif för alla raser men känns ändå onödigt med mellanraser då de inte är specialicerade på samma sätt som dvärg och jätte.

Rest in peace Valkyrie!

bunnyheart
0

#44 men jag tänkte på blandraseer också ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥