Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 682 ggr
DEMNJA
0

Bur erfarenheter?

Just nu har vi många olika burar och det känns inte så praktiskt. Vi har två olika enfacksburar, en tvåfacksbur och en lååång fyrfacksbur (facken är på en rad).

Funderar på att bygga 4 stycken trefackare i stället som man kan ställa ihop till en tolvfackare. Är det någon av er som har två eller tre fack ovanpå varandra som har en gemensam dörr till dessa burar? Så att man öppnar till alla facken samtidigt. Hur tycker du det fungerar i så fall?

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Inaarah
0

Har inte det, men kan tänka mig att det är ganska opraktiskt.
Om du öppnar alla, är det ju lätt hänt att någon hoppar ut, eller om du har ungar och de sitter nära kanten. Du kan ju liksom inte ha koll på alla samtidigt. Jag skulle inte gjort en och samma dörr, tror inte det funkar så bra! Eller, alltså, klart det kan funka men jag skulle uppleva det opraktiskt. ;)

alwiz
0

Håller med #1, jag själv skulle vara väldigt orolig att någon kanin skulle hoppa ut när man öppnar alla burar sammtidigt :-P

DEMNJA
0

Jaa det är jag också, tänkte mer på erfarenheter. Om någon provat och vad de i så fall tyckt och upplevt.

Men det är nog så, jag är nog rädd att de ska ramla ut när jag öppnar till en och en så det skulle nog bli stressande även om det förmodligen inte är så stor risk att de skulle hoppa ur eftersom dem inte gör det nu. Men visst kan det ju hända.

Hur som helst har jag bestämt mig för en annan typ av burbygge. Tror jag *ler*

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner