vänja kaninerna med varandra
Jag ska snart hämta min nya kanin, så jag undrar hur jag ska få den och min nuvarande kanin att bli kompisar?:)

Ingen som vet?
Du kan inte "få dom att bli kompisar" hur som helst. Det får man ju se om individerna passar ihop liksom.
Det är ju viktigt att det inte är två hanar som du släpper ihop, gärna en kastrerad hane och en hona, eller två honor.
Jag hade gjort såhär, tagit en rasthage, balkong, eller mindre yta eller dylikt. Varit 2 personer och släppt ihop dem, men om de börjat bråka att ni två då kan sära på dem snabbt.
Detta kan förebyggas om de får vänja sig vid varandra innan, t.ex att bo i burar bredvid/mittemot varandra och se varann i ca 1 vecka innan hopsläpp.
Vad är det för kön på de du ska släppa ihop?

Denn ena är en kastrerad hane, den andra är enn hona
#3 Men då tror jag det fungerar bra! :)

Bra!:)

Nu har kaninen kommit! hon på kaningården sa att jag bara skulle släppa in henne i den andra kaninens bur, och att dom skulle bråka men att det snart skulle gåöver. Jag gjorde så och det gick jätte bra! Dom bråkar lite men inte på ett farligt sätt:)
#3 Ibland kan det bli nödvändigt att kastrera honan också, så att det blir så lugnt som möjligt. Kan bli jobbigt för hanen i honans brunstperioder.
medarbetare på allergier.ifokus .

#7 Ja men det är vällganska reskabelt att kastrera en hona?
#7 Jag vet, men jag skrev tror ;) antog att hon som köpt kaninerna hade koll på det eller återkom om det skulle uppstå något.

Tack för svaren:)