Ungar?
När kan man kolla i boet och när kan man röra dom? Visa säger att man ska låta dom vara i flera veckor, inte äns kolla?
Jag kollar i boet på samma kväll som honan beräknas föda.
Brukar då lyfta upp för att se hur många det är.
Mina honor bryr sig inte alls.
Har man en hona som inte gillar det, kan man sätta ut henne i Hage så länge när man snabbt kollar boet.
Regelrätt kela och pyssla med de gör man när de börjar kliva ur boet runt 2-3 veckors ålder.

Lära bara kolla så man inte gör något fel! Tyckte själv man i alal fall borde kolla så man vet ur många det är och om dom lever eller ifall någon dör. är ju dumt om dom skulle ligga där döda och man inte kollar..

Jag kollar dom varje dag och det tycker jag att man ska göra för att se att alla mår bra.
Jag kollar dom första dan för att se att inga e döda, sen låter jag dom vara i en dag. Sen börjar jag titta färger och sånt! :)

Har precis könsbestämt min senaste 3 dagar gamla kull, men plockade ut mamman så jag kunde hålla på med dom i fred.
Jag har kollat mina varje dag för att kolla så att alla lever och är pigga. Men inte mer än kollat dem, sen får de gå tillbaka till boet.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Ja jag vet ju inte hur min hona är men märks väl när hon väl får ungar. förra ägaren sa ju att hon var snäll när hon hade ungar sist så får se hur det går. Är ju en lugn kanin annars så :)
Jag visste inte heller hur min hona var, om du läst mina andra trådar var det meningen att hon skulle bo hos mig bara en natt, innan jag skulle ta henne vidare till ny ägare ;) Men hon är en jättesnäll mamma, helt perfekt!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Jo jag har läst lite om det :) Men alla kaniner är ju olika bara hoppas att man själv har en snäll hona :)
Jag gör som #1