Ungarna har kommit =D
Natten till idag föddes det 5 underbara ungar här i Rörön =D.
Bettan har nu gått hela 33 dagar och födde 5st ungar!
Bilder på bebisarna kommer om en vecka =D.
Så GLAD!
Min absolut första Teddyvädurs kull som jag väntat på i 2år har nu äntligen kommit =O!<3
Den 3/5-2010 föddes min absolut första egna teddyvädurs kull!<3<3<3
Siffran 3 har alltid vart mitt tur nummer, allt som går att dela med 3 eller innehåller 3 är mina tur saker.
Och på datumet 3 kom min efterlängtade Teddyvädurs kull ='D<3
Denna kull kommer dessutom inte att fälla av då den är efter 2 säkra linjer!

E: Fablernas Volvo
U: Tussilagons The Better Pill
Intresse anmäls till: trubbelsbuse@hotmail.com
Om ni skulle bli intresserade!
Uppfödare säljes till i första hand!
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Grattis!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Grattis Evelina!! Ser fram i mot att se dom fram över.
Kanske är intresserad av en unge men är inte helt hundra då jag ev. inte ska ha kaniner i vinter. säg gärna vilka färger sen är nyfiken :D.
Åh, du som har längtat så (har följt dig på bdb)!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Grattis :D
Naw, grattis! :)

Stort grattis!
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Grattisgrattis ^^<3
Grattis. ^^
Tack allihopa ='D
#3 Ja, du ha ju vart på med att ta en unge efter Volvo =D.
#4 OM jag har =D
Bilder på bebisarna =D.

Hela kullen! Varför är dem svarta så rosa på sina ställen som en mantelteckning?

En svart, den troligtvis gula och japanen =)

Troligtvis gula kaninen =)

Japanen =)

En av dem svarta =)
Varför så mycket rosa?
Grattis ^^
#12 Tack =D
Vart bor du, kommer ev. vara intresserad :)
#11 du ser bättre om någon dag Vilken färg? dom blir behöver inte vara svart kan vara zobel när dom ser ut sådär. Blir det en hel gul unge så kommer säkert min syster vara jätte intresserad av en sån.
#24 Östersund =)
#15 Haha, okej =D
#16 vi får vänta å se ska du behålla någon av ungarna? fatta vad frestad jag blir ;).
#17 Haha, vet, du har tjatat mycket om en nin efter Volvo =D.
Hade tänkt behålla en, men tror faktiskt inte att jag gör det!
#18 inte?! fast det gör ju de samma det är ju bara att ta om kulle fall man vill ha en unge senare ju. Kristina vill behålla en unge efter Piggelin (Glassen) fast jag vet inte om hon får det. Funderar på och köpa en av dig i stället så att hon får en äkta teddy det skulle vara super kul älskar ju Volvo och Bettan
. Blir det en viltgul vill jag köpa den oavsett kön men prislappen kommer att spela roll, vad kommer du ta?
Går du enligt teddyklubbens prissättning eller har du en egen variant? :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#19 Näe, har inte riktigt bestämt mig ännu!
Tänker ta 800kr/unge
#20 Jag tänker gå efter det som dem andra gått efter när jag frågat runt, så 800kr per nin blir det =).
#20 det hoppas jag inte att hon gör det är sjukt att betala 700-1.000kr för en kanin man inte kan ställa. Skulle inte kunna ta så mycket för min renrasiga kaniner som har 94,5 - 95p. En ras under utveckling borde vara billigare så att fler har råd att köpa en eller kanske till och med fler.
#21 ja då får jag spara
. Fast tycker det är dyrt att ta 800kr för en icke "renrasig" kanin.
#22 Jag tycker absolut inte att fler borde köpa teddysarna! Teddysarna är verkligen inte en ras för alla, det krävs otroligt mycket av ägaren för att hålla reda på pälsen. Det är bra att folk tänker till både en, två och tre gånger innan de köper dem.
#23 Alla har sin personliga åsikt över vad som är dyrt eller inte. Ingen tvingar dig att betala något alls. Hade du däremot varit TVUNGEN att köpa en teddy i månaden för att överleva, då hade du fått klaga hur mkt du vill ;)
#24 Inte?! jag trodde det var baktanken till att du skapade teddy klubben. Tycker det gäller alla kaniner att man tänker efter varför man köper en och så vidare men du kanske har en annan åsikt om detta. Ne det är ju ingen som tvingar mig att köpa en teddy det vet jag med.
#25 Nej gud nej! Teddyn är absolut inte för alla! Hur menar du att du lyckats tolka det som att teddyklubbens mål är att alla människor ska ha teddys?
Jag tycker absolut utan minsta tvekan att man måste tänka efter mycket mycket mer om man köper en teddy än en normalhår. Teddyn kräver otroligt mycket mer än en normalhår. Du kan inte bara be grannen komma över och mata och vattna när du är borta. Du kan inte heller själv bara vattna och mata några dagar. De kräver att du lägger ner massvis med tid i pälsvård per år (speciellt ungdjur!).
Som uppfödare av teddy kommer också ett stort ansvar. Du ansvarar för att kolla upp köparna dubbelt så hårt. Så att du verkligen gjort ditt bästa för att kaninerna inte lider av sin päls i sitt nya hem. Man kan absolut inte sälja till första bästa när det gäller teddy.
Så nej, aldrig i detta liv att jag tycker att man ska jämföra och dra lika med en teddy och vilken kanin som helst.
#23 Hehe, men får man fråga hur din uppfattning om priset för en teddy ändrats så fort och mycket =O?
När jag berättade att jag skulle köpa Bettan så sa du att det absolut är värt pengarna eftersom hon är äkta.
Jag tycker det är rimligt pris för en teddy, det finns så få riktiga teddysar i sverige så priset sätter liksom som en gräns för att den ska hamna i händer där den "missavlas" på. Visst, säljarens/uppfödarens ansvar att se till var den hamnar. Men när köparen säljer den vidare nått år efter då?
Dem som vill satsa seriöst på teddyn, dem vet vad som gäller.
Vill man få fram en ras så ska man också vara beredd på att betala för material som är riktigt också.
Är det teddys som man vet kommer fälla av så är 800kr för dyrt.
Men om det är äkta vara så att säga. Då är det rimligt, enligt mig!

#11 Antingen är dom tvåfärgade eller så är det det dubbla mananlaget som gör att dom ser rosa ut, pälsen där växer saktare. Vad är det för färg på föräldrarna??
#26 ja men tror du inte dom med angora också tänker efter? säljer inte mina dvärgharar till vem som helst men tar inte 800kr för dom i alla fall.
#27 Vet ju vad du gav för Volvo och skulle jag vara i din läge så skulle jag inte tveka volvo måste ju ha en snygg tjej ju och det värkar han ju ha fått gillar Bettan. men skulle jag skaffa en så skulle det inte vara för att jag vill avla utan får att jag vill ha en fluffig kompis. visst jag har tre överpälsade lejon här hemma men det är inte samma sak.
#28 pappan är svart/gul japan och mamman svart
#29 Jag födde upp angora innan, och det var precis samma sak där. Mina angoror jag köpte in från uppfödare kostade dessutom 600 kr styck. Med tanke på att det är många år sedan ansåg man då att det var otroligt mycket pengar! Men de var de värt både för mig som köpte in dem och fick riktigt fina avelsdjur, och för säljaren som hade råd att importera riktigt fina avelsdjur och på så sätt förbättra sina linjer ytterligare (som sedan uppfödare kunde köpa in, så att det gick runt och alla tjänade på det).

#28 Men då är det nog bara det dubbla lejonanlaget som spökar, dvs att pälsen växer långsammare runt halsen och nertill, så att dom fortfarande ser rosa ut för att pälsen inte har börjat växa där.

#23 Har en kull ungar och en av dom, en svart wienertecknad) har precis det där vita på sidorna och i nacken, den är nog också MM
Även teddys ser ut så :) Utomlands talar man om att teddyvädurar är lejonhuvade angoror :)