Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2794 ggr
LinneaJohaanson
0

Kvickskaniner - varför?

Ja nu känner jag att jag vill skriva lite.
Jag föder upp kaniner med Emma (vretenskaniner) på Dragongården och vi har haft uppfödningen i ett år och snart en månad! Jag har hoppat av skolan och är ledig hela dagarna, men kommer i höst börja skolan igen. Då är det min sista chans att gå gymnasiet. Jag kommer "go all in" och satsa allt jag någonsin pallar på skolan. Jag vill för en gångs skull fixa skolan. Och eftersom vi har kaninerna hos Emma kommer ja inte ha tid att gå till henne varje dag. Visst det tar fem minuter att gå dit. Men om vi säger såhär.
Jag slutar skolan fem, kommer hem ska ta hand om och gå ut med mina åtta kaniner, plugga. Efter det är klockan runt tio elva, inte en chans att jag hinner gå dit. Sen vill jag gärna hinna umgås med min pojkvän och ev vänner. Jag har för mycket att göra och alldeles för lite tid. Pojkvännen kan jag vara med på ett annat sätt då kan kommer hjälpa mig otroligt mycket med skolan. Men eftersom jag inte kommer hinna gå till Emma varje dag eller knappt någon dag har jag tagit det svåra beslutet att, inte lämna men nej ja vet inte hur ja ska förklara det. Jag kommer lämna Dragongården, men jag kommer ev har en - tre kaniner där som jag inte kan sälja av då dom betyder allt. Och Emma har lovat att hjälpa mig med dom. Men jag kommer inte längre föda upp på Dragongården. Men eftersom kaninuppfödning är min stora hobby nu när ja längre inte rider så är det inte så att jag kommer sluta helt!

Planen är såhär,
Jag kommer föda upp rexar i färgerna blå och blå dalmatin med insalg av svart dalmatin. Jag har nu två hanar en blå och en dalmatinersvart. Har tingat en Svart hona med blå och blådalmatiner anlag. Kommer ta en kull på min blå hane och honan och sen spara en hona ur kullen till min hane. Sen har ja min vitrödögda hona och hane dvv som ja kommer ta kelkull på.
Jag kommer föda upp renrasigt med stamtavla.
Kommer inte bli lika många kullar som på Dragongården, vilket ger mer tid till plugg, och mindre kaniner och kaninerna är hemma. Jag sparar massa tid till pluggandet. Jag kommer nu i Maj bygga nytt och fräscha upp allt. första kullen kommer paras i Juli. Då både rex och en kel dvärgvädurs kull!

Har nu uppdaterat min hemsida och gör det nästan dagligen, med länkar händelser kaniner mm.
Kvickskaniner

Det är faktiskt ett svårt beslut då jag verkligen älskar dragongården. Men jag kommer alltid vara en del av den men inte alls lika stor. 
Så nu drar min egen uppfödning igång, Kvickskaniner here we go!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Emelie
0

HEJA LINNÉA! Du klarar ju det här, visst? Skrattande Tänk på att du iallafall får ha kvar dina bästa, finaste och underbaraste små kaniner. Puss på dig <3

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

LinneaJohaanson
0

Ja för f'n! Nu kör vi liksom! Puss på dej med underbara vän <3

Emelie
0

#2 Och du kommer klara skolan lätt! :D

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

LinneaJohaanson
0

Ja annars vet ja inte vad jag gör!
Jag måste verkligen göra det!!

Puma
0

Kämpa på Linnéa! Nu måste du prioritera med tanke på din framtid. Du ska se till att ha tid för dina studier, god mat, Motion och sömn. Och så lite kärlek förstås! Du gör rätt som skär ner på din kaninandel. När du är i en annan fas i livet kommer det att finnas mer tid för kaninerna igen. Kanske Emma kan få hjälp av någon annan kompis en tid?

Lycka till båda två!/Lotta

Tisdus
0

Lycka till :)

Inaarah
0

Lycka till! :) <3

LinneaJohaanson
0

Tack så mycket!

Ja, det är ju bättre att jag får en bra utbildning och kan köpa in massor av kaniner sen! Jag tror Emma klarar sig, det är inte så mycket egentligen, bara att vi startade upp allt tillsammans! Så hon klarar sig fin fint Glad

Billikanin
0

Lycka till! :) Det blir säkert bra!