Några frågor!
Hej!
Jag har några frågor som jag gärna vill ha svar på :)
1. Kan man tvätta vattenflaskan i diskmaskinen?
2. När blir kaniner brunstiga? (Min kanin är ovanligt sur idag om det kan vara för att hon är brunstig, hon biter mej och "morrar" åt mej. Hon bits inte i vanliga fall men hon brukar "morra")
3. kan man använda insektsspray på ute buren? (För att i buren finns där spindlar och andra insekter)
1. Behöver du verkligen det? Bäst är väl att diska den för hand.

#1 den är äklig uppe på (om du förstår vad jag menar) om det inte går så får jag tetsa att diska den förhand.
Testa först att diska för hand. Jag förstår vad du menar, min e oxå så men det försvinner när man diskat lite.

Okej då ska jag testa det :)
Jag tror inte att det är några problem att diska i maskin.

#5 okej men kan du dom andra frågorna jag har skrivit?
De blir könsmogna mellan 4-6 månader lite beroende på.
När det gäller brunst så brukar den "köra igång" någon gång under våren och hålla på mer eller mindre fram tills hösten.
Kaniner har ingen brunstcykel som vissa djur har, utan det är lite då och då.

#7 Oj så länge :O men jag tror att min kanin brunstar nu för att hon är ovanligt sur som jag skrev.
1 Testa istället att lägga in ris och vatten och skaka flaskan. Den som man skruvar av och den dom dricker från kan man ta bort pinnen och kulorna i och diska delen som är kvar (den som är färgad (oftast) Och kanske även röret ;) Kulorna försvinner nog xD
2. Lite då och då. Oftare på våren. Men det kan vara så att hon har blivit könsmogen och tonåring med :)
3. Det skulle inte jag göra då det är gifitigt. Spindlarna är ju bra då dom äter dom andra insekterna och spindla trivs bara där det är bra luft osv. Så spindlar är egentligen ett bra tecken. Dock lite äckligt. Städa bort dom istället. Tror inte dom kommer tillbaka efter ett tag. Tvestjärtar kan vara jobbiga! Man skulle kunna fästa sånt som man har för att flugor ska fasta på på benen på buren så att dom inte kommer upp i buren :)
Emma

#9 Min kanin är snart 1 år (ungefär en månda kvar tills hon blir 1) så då tror jag att hon är brunstig xD. Okej det ska jag prova :D