Hö och sovplats?
Har idag inhandlat en stor hörntoalett till mitt kaninpar. Imorgon är tanken att de ska få gå lösa i sin kompostgallerhage. Men var ska de ha sin hö plats och var ska de sova?
Fungerar det att sätta in en höhäck kanske?
Köpte även en transportbur idag, som jag hade tänkt fylla med filtar och handdukar så de kan sova drä, men duger det?
Som underlag i "buren" så är det en matta.
MVH Erika :)

Dom behöver inte nåt speciellt ställe att sova på, sover gör dom ju lite var som helst. Varför ska du ha filtar och handukar för att dom ska sova, dom har ju päls dom behöver inga filtar.
Hähäck är väl bra att ha höet i.

Tänkte mest att det skulle vara mysigt för dem att sova däri. Blir ju hårt med bara plasten att ligga på.

Fast det är nog mest vi som tycker att det är mysigt.

Ja, men en liten pläd i botten skadar nog inte ändå :)
Sitthyllor brukar dom tycka om att sova på :)
Emma
#4 ja, det blir nog bra! det kan vara bra att ha något i botten av transportburen så att dom inte halka runt på plasten ;)
jag har klippt en ruta va en dörrmatta som jag har i botten av min transportbur och det funkar jättebra :)

Mina frigående kaninpluttar sover helst i sitt tält (från Rusta) eller platt på matta på golvet. Min säng eller soffan är också poppis.
Filtar och så är ingen hit här hemma, de bökar bara runt och biter i dem. Används endast vid transport. Har testat att ge dem hundbäddar också, men det uppskattas inte direkt.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"