Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 557 ggr
joannaebbalinnea
0

En till kanin

Jag har nästan bestämt mig för att skaffa en kompis till nellie men vill som slutgiltigt höra med er. Jag vet att de inte är flockdjur utan kolonidjur och eftersom de kommer vara frigående i våran ganska stora lägenhet så kommer det väl bli ungefär så.

Önskan är ju att nellie ska få en kompis och sällskap de dagar vi är borta länge. Men vad är vanligast, att det går dåligt eller att det går riktigt bra? Berätta om era erfarenheter, har ni kaniner som är bästa vänner?

Emelie
0

Oj, det är så individuellt från kanin till kanin hur det kommer att gå. I vissa fall går det bra, och i vissa fall går det jättedåligt som du redan vet.

Det förenklar ju iallafall mycket att ni ska ha dem på en stor yta, då de faktiskt kan leva mer som i "kolonier" om de själva vill det.

Jag tycker iallafall att du kan testa, och om inte annat så får du väl omplacera eller sätta de i varsina delar av lägenheten.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

joannaebbalinnea
0

Ja jag tror uppfödaren har så att man har möjlighet att lämna tillabaka kaniner ett par månader efter köp fall det inte funkar.

Om inte annat går det ju att omplacera som sagt. Ska besämma mig tills ikväll nämligen för det står folk på kö efter mig till den här hanen.

Hur mycket skillnad kommer det bli på Nellie då? Kommer hon ty sig mindre till oss? Som det är nu är hon ju oftast nära och med oss, vill alltid gosa osv. Förstår att det är individuellt men berätta bara era erfarenheter!