Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2446 ggr
[JohannaGudinge]
0

Underhållning

Vad har ni i era burar för att underhålla era älsklingar?

[Djurlinnea]
0

en toa-låda som hon ska kissa och bajsa men den flyger runt i buren i stället ;P så jag har den som leksak till henne :p hon änväder den även till att vässa sina klor (gräver i den) och som en liten sitthylla :P

Emelie
0

Jag brukar ha olika saker i buren för att aktivera dem. Hus/sitthylla har de alltid, toalåda, pinnar/grenar, toarullar, torkade löv, tunnlar och allt vad det nu kan vara.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Fruktiz]
0

#2 - Vart får man tag på tunnlar som får plats i en vanlig bur till en utekanin? Glad

[JohannaGudinge]
0

#3 det undrar jag med, är rädd att mina älsklingar skulle fastna vet inte vad ni använder som tunnlar?

teddybaby
0

trädgrenar som hänger ned, morötter av trä (leksak), en boll med kula i som han alltid ska föra in och ut ur sitt hus, snören som jag trär färska frukter på osv. :)

[aammE]
0

Så bor mina:

[BonnieL]
0

Sitthylla, toa-låda, grenar, löv och lite sånt.

[Nallegardenskaniner]
0

#6 så fint dom bor :) haha kissen verkar vara förtjust i att kolla på kaninerna (a)

jag har grenar, hus, kisslåda, osv.. :P

Emelie
0

#3 Det är gamla byggrörstunnlar eller liknande från pappas jobb! Han kapade av ett sånt rör på mitten så blev det två medellånga. Kan försöka fota senare idag!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[aammE]
0

#8 Ahaha, ja! Hon älskar kaninerna.

[JohannaGudinge]
0

Åh vad fint dom bor!

#9 ja, hade ju varit trevligt o sett hur dom bor.

[Fruktiz]
0

#9 - Byggrörstunnlar.. Vart kan man få tag i sånt?

Jättesnällt om du fotar dem, ja! :D

[Alexandrae]
0

Nu på vinterhalvåret bor mina inne i vanliga gallerburar, så för att roa dom (eller den, ska åka iväg och ta bort den ena idag :'( ) så brukar jag lägga in toarullar, vilket är mkt populärt :P Sitthylla och toalåda finns alltid i buren så sen får det inte plats med så mkt mer. Har en rasthage som används varje dag och där har jag en tunnel, toarullar, pinnar och så brukar jag lägga ut små godisbitar här och var :P Men snart ska Pepzi få flytta ut :)

[Fruktiz]
0

#13 - Kanske ska ge toarullar till min lilla Molle, jag med? :)

[Alexandrae]
0

#14 det tkr jag, dom brukar tycka dom är jätteskojjiga :D

Kristall
0

Saga (som bor i en inhägnad i bastun) har en korg med hö, en låda med torv, en tunnel, ett "krypin" (en träskiva lutad mot väggen som hon kan gömma sig under), kvistar, en vattenskål och en matskål. Ska lägga in ett hus också.

Tingan har ett hus, en vattenskål, en hög med hö, kvistar och en massa halm. Det räcker för att hålla henne sysselsatt.

Funderar på att köpa gjutrör att ha i burarna också. Billigt & bra. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

emms
0

I buren har dom ett hus och en sitthylla, grenar och jag kan byta hus eller sitthylla mot en tunnel :)

I hagen har dom en stor och en liten tunnel, en sitthylla och ett hus, och grenar :) Ungefär samma saker ;) Men får inte dra in massa saker på tomten för pappa -.-

Och såklart har dom mat och vatten ;)

Emma

[Fruktiz]
0

#16 - Gjutrören verkar väldigt bra! :)

[ninnakm]
0

toalåda, ett loft, ett hu, pinnar, kattlucka, ut till en rastgård, snören med frukt och grönsaker;) Ibland en tunnel, en boll och lite stenar och löv. (byter stenar och löv varannan dag, så blir det lite extra spännande!) Fast allt det där har dom tillgång till på kvällen och förmiddagen, eftersom att dom är ute hela eftermiddagen;)

[Agneslundin]
0

just nu har jag bara ett hus, toarulle,hörntoalätt :) ska köpa något rör som hanb ska ha i rasthagen :)

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett hinder i buren, en transportbur, en katttunnel, en höboll (i lilla buren där matplats och toaplats är), pinnar, toalettrullar osv.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Gäddan:)
0

#3: Hej! Jag hittade mina tunnlar på granngården!