Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 361 ggr
lilla_sota
0

Uppfostran

Vår kanin Ninni har lagt sig till med en riktigt dålig vana. Så fort hon kommer in i min dotters rum så hoppar hon upp i hennes säng och kissar på täcket. Hon gör det oavsett om jag byter täcke eller tvättar täcket. Hur ska vi få henne att sluta med dumheterna? Hon har annars inga andra "kisställen" mer än lådan förstås. Hjälp.

ebbaa
0

Hur gammal är kaninen? om hon är ca. 8 mån är hon i tonårsåldern och gör allt tvärt emot!

lilla_sota
0

Fast det känns som om det värsta med trotsåldern har lagt sig. Hon har slutat att bitas och vara allmänt gruffig, men detta har börjat istället. Hoppas du har rätt!

Clariiz
0

Hehe, precis så var en av mina katter när han var liten :).

Tror också det har med tonåren att göra.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Det kan ju vara tonåren, eller så vill hon kanske markera att sängen är hennes revir Flört

Clariiz
0

kaske tkr det var en bra kiss plats! :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Chessan
0

Min kanin kissar oxå hela tiden på min säng, jag har löst det genom att jag har kompostgaller runt den.

Jag har hört om fler där kaninerna gillar att kissa på just sängen, inte bara tonåringar utan även vuxna.

Clariiz
0

Haha, dom kanske tkr det luktade äckligt i sängen och ville "spruta" parfym ;)

Eller markera revir?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Dom kanske tkr om mjuka kissplatser så att dom sitter bekvämt när dom kissar.Räcka ut tungan Jag har inte mina kaniner inne, utan i ladugården, så jag har inte varit med om det problemet… Finns det något kaniner inte gillar, någon krydda eller lukt? Isånna fall kan man ta något gammalt eller fult täcke/påslakan och ha i sängen, lägga på något som kaniner inte tycker om till lukten och sen släppa in kaninen i rummet. Om man har så flera gånger när kaninen är i rummet så kanske den slutar hoppa upp i sängen…Men jag vet inte, det var bara en tanke…:) Mina kaniner är så duktiga, dom bajsar i ett hörn fast jag inte har tränat dom till att göra det. Dom vill väl ha ordning på sina bajspluttar!:) Men kissar gör dom lite överallt…Flört

//Maja