Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 814 ggr
Frida-L
0

Nybörjarkurs, Kaninhoppning 9 maj

Nybörjarkurs, Stockholms Kaninhoppare

Den 9 maj ordnar vi i Stockholms Kaninhoppare en nybörjarkurs för er som vill komma igång med Kaninhoppning. I kursen får ni lära er hur ni kan träna er kanin och hur en tävling går till. Dagen avslutas med en liten skojtävling deltagarna emellan. Du behöver inte vara medlem i Stockholms Kaninhoppare för att kunna delta i kursen!

Var: Gulsippan, Hässelby
Tid: 10.00 - ca. 14.00 Observera att tiden kan variera beroende på hur många deltagare kursen har!
Kostnad: 100 kr, Lunch ingår
Sista anmälningsdag: Tisdag 4/5

**Anmäl dig till kursen
**Det går bra att anmäla sig till mig, Frida Lyckman. Mina kontaktuppgifter hittar ni längst ner på sidan. Annars kan ni anmäla er via vår hemsida **www.stkh.se**. Klicka er vidare in på forum och därefter anmälningsforum. I propositionen för nybörjarkursen står det hur du går tillväga för att anmäla dig.

**Vad får jag lära mig på kursen?
**På kursen får du lära dig grunderna i Kaninhoppning. Vi kommer förklara de viktigaste reglerna, hjälpa dig och din kanin med hoppträningen samt svara på frågor om kaniner och Kaninhoppning. Vi kommer att avsluta med en skojtävling deltagarna emellan för att ni ska få lära er hur det går till på en tävling.

**Vilka får delta?
**Alla förare som är 7 år och uppåt och alla kaniner som är 4 månader och uppåt samt smittofria / friska är varmt välkomna att delta i kursen!

Jag har ingen kanin att ta med till kursen
Om du inte har någon kanin eller har en kanin som av olika anledningar inte kan delta i kursen så kan du få låna en kanin av kursledarna. Dock måste du säga till innan om du vill låna en kanin.

**Medtag
**Kaninen i transportbur, en extra tidning att lägga i transportburen ifall kaninen kissar, vattenskål och vatten till kaninen, sele och koppel, varma kläder som tål dåligt väder. Kanin, sele och koppel går annars bra att låna av kursledarna.

**Lunch
**Runt 12.00 ca kommer vi att ta en lunchpaus. Vi bjuder då på korv med bröd, samt någonting att dricka. Om du är vegetarian eller allergisk mot någonting så kommer vi att fixa annan mat till dig.

**Övrigt
**Om du inte redan är medlem i vår klubb går det bra att bli medlem på plats! Ett medlemskap gäller i ett år från den dagen du blir medlem och det kostar 200:-
Du får även ett välkomstbrev och en fadder som kommer att hjälpa dig att komma igång med hoppningen. Vi kommer också att sälja tävlingsböcker, selar och koppel på plats för er som är intresserade!

**Vägbeskrivning
**Kommunalt:
Gå in på www.sl.se och skriv in att du vill åka till Knäckepilsgränd. Därifrån är det en kort promenad till parken.

Med bil:
Kör Drottningholmsvägen till Brommaplan, i rondellen kör ni rakt fram ut på Bergslagsvägen. Fortsätt på Bergslagsvägen förbi Vällingby. Så småningom kommer ni till en stor rondell, där ska ni köra av på Lövstavägen, mot Hässelby Villastad. Efter en stund kommer det en avfart till höger mot Hässelby Villastad, stället heter Myrängen, där tar ni av in på Växthusvägen. Följ den hela vägen rakt fram tills den svänger i en 90-graders vinkel, vägen som börjar då heter Blomsterkungsvägen. Sedan är det andra infarten till vänster, Gulsippsgränd. Ni kan släppa av på vändplan och sedan gå förbi dagiset ner i parken.

KontaktpersonFrida Lyckman
fridalyckman@hotmail.com
0708 30 13 69

Emelie
0

Tänkte fråga om man kan ta med sig två kaniner? :) Gillar inte den ena att hoppa så kan man testa sin andra?

/ Emelie

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Frida-L
0

#1 Ja, det går jättebra! Men under "skojtävlingen" så får du välja ut en att hoppa med! :)

Emelie
0

# Vad bra! :) Är inte riktigt säker på att jag ska vara med än så anmäler mig troligtvis lite längre fram.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Frida-L
0

#3 Gör så! Du är jättevälkommen :)

Emelie
0

#4 Tack! :) Eller känner man sig gammal om man kommer dit som 18åring? (a)

[sstorm]
0

låter skojj! :)

Frida-L
0

#5 Inte alls, då är du jämngammal med mig :) Vi har haft äldre än du som som deltagit i våra nybörjarkurser ;D

#6 Jamen, visst gör det? :D Det är jätteroligt också!!

Emelie
0

#7 Vilken tur, då slipper jag oroa mig haha! Hoppas det går att komma med små lejonhuvade kaniner.

[Agneslundin]
0

åå det är på min födelsedag ;) !! jag tror jag kommer !

[Agneslundin]
0

hur anmäler man sig ? :)

Frida-L
0

#8 Alla kaniner är välkomna så länge de har fyllt 4 månader och är fullt friska :)

#9 Nämen vad roligt :) Säg till innan så bakar jag kaka :D

#10 Det går bra att maila din anmälan till mig, fridalyckman@hotmail.com

I din anmälan vill jag ha ditt namn, ålder, tel. nr, mail-adress, om du tar med egen kanin eler vill låna kanin av oss, kaninens namn och om du är vegetarian / allergisk mot någonting! Kursen kostar 100 kr och det betalar du antingen in på vårt PG. 251490-9 eller på plats när du kommer till kursen.

Skriv även med om du vill gå på kursen som är den 21 mars i Täby eller den 9 maj i Gulsippan! :)

Välkommen!

Frida-L
0

Hallå, varför låstes den andra tråden? Om ni kollar igen så är det två olika kurser, två olika datum. Kolla ordentligt innan du låser!!!

Frida-L
0

Vi kommer alltså ha två kurser, en i Täby den 21 mars och en i Hässelby den 9 maj :)

Mer info på www.stkh.se

Välkomna!

utekaninen
0

Nej missade denna tråd helt :/ Men får hoppas att ni har kul i alla fall =)

Kommer det komma någon ny nybörjarkurs om några månader eller måste man vänta i typ ett år? :)

Valkyrie
0

Jag hoppas det kommer en till nybörjarkurs snart igen då jag inte hann anmäla mig och jag precis fått mina kaniner och vill hinna träna de innan. Hoppas det blir någon snart igen! :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!