Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 656 ggr
Naquita
0

vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just nu en kull med Teddyblandraser, pappan är brunzobel siames och mamman japantecknad. Det blev 3 ungar varav 2 är japantecknade.

Denna lilla 3e sötnos förbryllar mig, 10 dagar gammal och ser ut att bli silveraktig?

vad heter h*ns färg så jag kan googla färgen för att se hur vacker h*n kommer bli;)

Naquita
0
Naquita
0

Måste visa den ena japantecknade med, den har grym teckning=)

TheMe
0

Nu ska vara lite taskig, men har du "råkat" få en kull till eller tycker du det är okej att avla på kaniner medans man inte bör avla på katter? Finns ju precis som med katter hur mycket kaniner som helst som behöver nya bra hem.

Har för mig att du skrivit tidigare att du fick en kull av misstag nämligen, men att du inte sysslar med uppfödning…

Kan inte hjälpa dig med färgen tyvär, mer än wienertecknad i någon variant.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Jetaime
0

#1 Brun zobel wienertecknad kanske?

Naquita
0

#3 det är ju egentligen min ensak sålänge jag tar hand om dom bra och hittar bra nya hem, men nu blev det så att kaninerna fått en sista kull (Darling ska kastreras direkt efter den här)  då min syster var kaninvakt när jag jobbade, och lät dom springa ihop "under uppsikt" (utan min tillåtelse) men givetvis blev det lite knasigtCool

Vi valde att vänta med kastrering eftersom det redan är ett så stort ingrepp på smådjur utan att de dessutom kanske är dräktiga med större blödningsrisk. Och jag väljer att inte gå och tjura och tänka att nu tar jag massa kaniners plats i nya hem med dessa små utan njuter av "småbarnslivet" istället.

Bra förklaring nog?Flört

kaniner har långt ifrån så dålig status som katter, även om många kaniner har det dåligt med.