Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1156 ggr
[Nallegardenskaniner]
0

Ta ut kanin?

När tycker ni man kan börja ta ut sin kanin så den får bo ute ^^? det är en kaninunge på 8½ vecka så när tycker ni man ska kunna ta ut den och låta den bo ute. ?

just nu bor den i ett rum som är ca 16-17+

Jag bor i västerbotten x)..

[Nalle-]
0

Puttar upp denna ^^

riiffen
0

Hm, ungefär hur varmt brukar det vara på dagen där du bor? ^^

Här i Skåne är det typ 15 grader kanske på dagen, och jag hade nog väntat liite tills den fått lite mer päls. :)

medarbetare på allergier.ifokus .

Lole
0

Jag hade väntat ett tag till. På natten blir det ganska ordentligt kyligt, och om det dessutom är en unge..

Jag hade iaf väntat  :)

[Nallegardenskaniner]
0

Ehum det är väll 15-18 plus grader på dagen och sen sjunker det sakta ner mot ca 0 till 3- på kvällen ^^ vet inte riktigt har inte kollat på tempen på natten ;).. men kan kolla ^^ till  Nadja hur mycket det är hos dig på kvällen (a)? för det är ju du som ska låna han x'D

päls har han i överflöd xD

[Nalle-]
0

Jag har faktiskt ingen aning! Men nollgradigt, tror jag (a) Kan kolla inatt ;)

Lole
0

#4 Det är natten som är det värsta, dagen går hur bra som helst :)

Om han är född inne och har bott hela sitt liv inne har han inte byggt upp ordentligt underhull, kanske kan ha honom ute på dagen och ta in honom på natten? :)

[Nallegardenskaniner]
0

#5 gör det ;)

[Nallegardenskaniner]
0

#6 ingen anning x) då hon som ska "prov ha han"  är mest troligt allergisk ;) och kan inte ha han inne :).. så just därför måste han vara ute. :P om hon inte har garage x'D

[Nalle-]
0

#7, Det är nollgradigt nu, och det blir nog inte kallare :) Ska fortsätta kolla på kvällarna för att se hur kallt det är ^^

Btw så lade msn av, och jag kommer inte in igen ;s

[Nallegardenskaniner]
0

#9 okejjs :D hos oss var det typ 1+ kl 11 men det blev väll lite kallare lite senare ^_^

[Nallegardenskaniner]
0

#9 okejjs :D hos oss var det typ 1+ kl 11 men det blev väll lite kallare lite senare ^_^

[Nallegardenskaniner]
0

Vad tror ni nu då (a)? kan jag ta ut Kaninungen nu snart ^^?

och har också en vuxen angora kanin jag ska ta ut.. tror ni hon klarar kylan? ^^

det är ca 1+ på natten. =)

Adal
0

men alltså hur är det med kyla och ålder på ungana då?

hämtar mina 2 i morgon och i vanliga fall är det ca 5-6 +grader på natten. Det borde dom väl klara, ca 11 veckor gamla.

Nu ska det vara lite kallare natten mellan söndag/måndag… neråt ca 0. Huset är ganska stort och fullt med halm, dock inte hårt packat utan så att de kan gräva ner sig.

Finns någon nedre gräns?

mystikman
0

Allstå, om jag vore du, skulle jag vänta lite. Det är väldigt kallt ute på nätterna och så.
Jag har också 2 innekaniner, blivande utekaniner (snart 7 månader gamla), men jag tänker inte låta dem bo ute dygnet runt förrän det blir mycket varmare på nätterna :)

[Nallegardenskaniner]
0

#14 haha okej ^^ näe jag ska hä ut min angora nästa vecka typ ^^… då det är mildare ute, då han ändå är full med päls och är 100 på att han INTE kommer frysa ^^ sen får han ändå bo inne i mitt "hundhus" dock inga hundar där. på natten dock är det bara några + grader mer då. ^^

mystikman
0

#15 Okay ;) Men jag skulle vänta till 10 grader :) minst.
Är det akut att den kommer ut eller? Ungen alltså?

[Nallegardenskaniner]
0

#16 det är inte ungen som ska ut ^^ utan en vuxen angora kanin.

och han bor redan i ett nerkylt rum och har alltid gjort det så ^^ så det skiljer då inte ens 10 grader utan minst 5.