Dra ner på maten?
Hej, jo jag har 3 kaniner och undrar om man kan dra ner på maten nu till sommarn,då de får gå i en stor hage med gräs hela dagarna + att de får fri tillgång till hö..
Det borde ju gå (?) Men nån som vet??
Tack för svar! :D
Jo det går:) kaninernas huvudkost är hö/gräs o de ska alltid ha vatten! Så du kan nog minska på torrfoder, hur mycket ger du dom nu?
ja vad bra :] nu får dom ca 3-3½ dl/dag
Oj det är rätt mycket, vad är det för kanin? Om det är en rätt liten ras tror jag att du utan problem kan dra ner på fodret, men gör det sakta, ta inte bort allt eller nästan allt på en gång.:)
Det går bra att dra ner på fodret du har nu.
3.5 dl är väldigt mycket, undrar också vad det är för kaninerdu har?
Är det ren pellets du ger?
haha okej :] 1 hermelin, 1 stor lejonhuvad (blanras),, och 1 av deras ungar som jag behöll i spetember förra året :)
Okej, det är ju alltså inte så stora raser så jag tror att det är lite för mycket foder faktiskt!
#5: Till de raserna skulle jag säga 0.25-05 dl som max av ren pellets med bra värden.
Håller med Bonnie! Absolut inte mer o när de går ute med en massa gräs kan du nog ge ännu mindre:)
haha okej tack för svaren! bra att jag fråga då,,nu är de iaf normala i kroppsbyggnaden,,förutom mamman (den lejonhuvade) som är lite rund.. men då ska jag dra ner på maten lite pö om pö :)
Bra, lycka till:) o skulle de tappa hull så kan du ju öka lite igen men absolut inte så mycket som dom får nu;)
Bra. Tack för alla svaren! :)