Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2008 ggr
Dressan
0

Dum djuraffär

Är så trött på djurafärerna i Jönköping..

va nere och gick in i en affär där vi aldrig har varigt inne innna.. vi gick in och kollade på marsvinen och kaninerna.. (de andra djuren hade de inte framme)

det va en kanin mamma med sin kull.. inne i affärern.. ungarna va 2 veckor gamla .. det värsta av allt va ju att mamman inte hade vatten.. jag gick och sa det till han som jobbade där.. men han sa bara "vi har precis öppnat".. jag tog foto på kaninerna och marsvinen som inte hade något hus.. och tänker ANMÄLA detta skiten..

(va bara tvungen att skriva av mig)

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

lillaisa
0

Anmäl dem!! Så de lär sig i framtiden och andra djuraffärer kanske blir lite avskräckta från att behandla sina djur sådär..

/Isa

Emelie
0

Är det inte så att djuraffärer inte får föda upp djur direkt i butiken?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

undulatiiis
0

Men usch vad hemskt. Kaniner ska ALLTID ha vatten. Spelar verkligen ingenroll om affären precis har öppnat eller inte. Han kom säkert bara på en snabb ursäkt.

Sorgligt att djur överhuvudtaget ska behöva leva i djuraffärer. De får ingen som helst omsorg. Inte i närheten av den omsorg de behöver. Djur har också ett hjärta vilket vissa folk inte fattar. Finns så mycket hemska folk. Kan inte folk ha hjärta att åka till uppfödare istället, så slipper djur bo i djuräffarer där de kan få sitta i månader. Hemskt att folk beter sig så. Det tycker iaf jag.

/Mvh Sofia.

- Medarbetare på Burfåglar.ifokus

pigelina
0

Helt rätt vi att anmälla som Emelie sa så får inte djuraffärer föda upp i själva affären(även om ungarna är födda ngn annanstans så är dom ju inte 6 veckor ennu, dvs den lägsta åldern för dom att ha ungarna i affären)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Zvintos
0

Tog bort svordomarna i inlägget och rubriken, då jag inte uppskattar sådana här på sajten.

#2: Jo, jag har för mig att det inte är lagligt att föda upp djur direkt i butiken.

Magda
0

#0 du gör helt rätt i att anmäla

#2 jo  det har jag för mig med, jag har iaf precis anmält en djuraffär för liknande sak fast med möss..

Dressan
0

har anmält dem nu..

de skulle åka dit imorrn och kolla..

De sa att ungarna inte fick vara framme i affären förens de är 6 veckor gamla.. och tycker så synd om lilla mamman :/.. hon va så rädd :/

Men när pojkvänen ringde så sa de också att de har blivigt anmälda innan.

så nu ska jag åka ner tid nästa vecka och se om de är samma sak igen.. om inte så tänker jag filma och anmäla dem igen.. r så trött på detta!

Och förlåt att jag skrev fula ord innan.. va ara så sur :/

Mvh Caroline

Zvintos
0

#7: Lätt hänt.
Kom ihåg det till nästa gång bara. =)

Bra att du anmälde i alla fall.
Får hoppas det blir uppkollat snabbt och att de inte ringer och förvarnar djuraffären.

Dressan
0

Skulle inte förvåna mig om de ringer och säger att de kommer.. :/..

Tycker bara att det är konstigt att de bara hade kaniner och marsvin i affären.. och de andra fick man inte kolla på..

men men.. jag tror inte att de kommer göra något speciellt. eftersom de har blivigt anmälda innan.. O.o..

kommer inte de göra något så tänker jag filma och se till att det händer något.. för jag acceptera inte sånt folk.. och inte djuraffärer som har djur och föder upp själva.. och sen ha 6 kaninungar som bara är 2 veckor gamla och tänker sälja dem när de är 4 veckor gamla.. det är hemskt!

Mvh Caroline

nennsan
0

Jag var  också i en djuraffär i Jönköping för några månader sedan och då hade de en stor vädurshane i en 60cm bur. Till deras försvar sa de "vi fick 5 hanar tidigare än beräknat så vi var tvungen att flytta denna vädur till 60cmburen". Men de sa också att han varje morgon får springa fri i "bur-rummet", men vad hjälper det egentligen???? Fel yrke, ja verkligen!!

Dressan
0

varför kan de inte de bara säga som det är.. att de skiter i djuren och vill bara få in pengar … :/.. hur kan man göra så mot djur?.. tänk om deras föräldrar skulle satt in dem i ett litet rum när de va små.. och fick sitta där tills de flyttar..

Mvh Caroline

nennsan
0

Det kanske finns vissa bestämmelser i djuraffärer? Jag har ingen aning, men ta hand om djur kan de då inte. De följer ju inte djurskyddsbestämmelser, för hur ofta ser man exempelvis en kanin ha en hylla att hoppa upp på i sin bur? Eller ett hur i en marsvinsbur?

Ida-M
0

Jag tror jag kommer jobba i djuraffär eller på djurpark i framtiden. Och jobbar jag i djuraffären ska jag se till så att alla anställda sköter allt som det ska vara :)

Flisans
0

#12 Jag har då turen o har kontakt med en KANONBRA djuraffär här i Trollhättan.

De har lagliga burar till kaninerna vet jag iallafall (resten kan jag inte svara på)

Dom vill inte köpa in kaninungar som e yngre än 8 veckor o har hus med hylla i burarna både för kaniner o marsvin.

De klipper klorna på djuren o kelar med dom.

Mat o vatten e självklart att dom alltid har.

Sen vad jag fattat de som så e de den enda butiken här i stan som e så serriösa.

Själv har jag sålt kaninungar till dom o dom meddelar mig vart ungarna blivit sålda o även den nya ägaren har kontaktat mig :)

Ska nu sälja mitt överskott på ungar till dom igen o då e de både raskaniner o hoppkaniner.

Personalen i butiken bad mig om informationsblad till klubben så att ungarna ev kunde få sina nya ägare intresserade av hoppning eller utställning.

Så bra inte alla djurbutiker över en kam. Då jag hittat ett undantag o de finns säker fler :)

#0 Helt klart kanon av dig att både fota o anmäla :)

Hoppas bara att de blir nåt gjort denna gången de anmäls.

Annars e de ju kanonbra att du håller koll o kan filma om du ser något igen.

En stor bunt blommor till dig för din insatts :)

Inaarah
0

Bra gjort att anmäla iaf, blir så himla arg när jag läser sånt här! Så ska man definitivt inte behandla djur! Åh. Hoppas det löser sig bra nu.

nennsan
0

#14 Jag håller med dig, det finns vissa djuraffärer som är duktiga och kunniga på allt de gör. Men detta inlägg handlade om en butik i jönköping, så det är den jag riktar emot :)

[nneo]
0

#14. Zoo4you? Flört

nennsan
0

#17 nej :) Vart ligger den förresten?  känner jag inte till…

Denna kommentar har tagits bort.
Billikanin
0

Bra att du anmälde! Så här ska det ju inte vara!

Flisans
0
Royalz
0

#21 Zoo4you tycker jag också är rätt bra. Har själv lämnat hamterungar dit ibland. Dock är priserna skyhöga..

[nneo]
0

#22, lite ot..
Men aha! Då har vi nog träffats Tungan ute