Blir så sur!
Idag var jag och mamma och shoppade, och så skulle jag gå in på Arken Zoo på Tuna ark här i eskilstuna, och kollade då snabbt in i kaninrummet. Då ser jag tre jättesmå kaninungar i en bur. De kan inte ha varit mer än 5 veckor. Jag blev så ledsen! Jag som har tyckt att Arken Zoo var bra, tills nu! Jag fick lust att köpa alla tre och sen ta hem dom i några veckor och sen sälja, men jag fick inte för mamma :(
Jag ville bara skriva av mig lite och få ur min irritation.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Urs! =( oftast brukar de ju vara äldre kaniner de får tag på i zooaffärer… vad e de för människa som lämnar in så unga kaniner..=/
Urs å fy..
Maria
Starligt´s Kaniner
#1 Jag tänker samma sak, då ska man inte ha kanin om man tar kullar och sen tar dem ifrån mamman innan de är redo, jag tycker så sund om dom små!
Kram Johanna

usch, såg liknande på bromma som jag förövrigt har gillat förut…
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Sådant är aldrig kul… men tyvärr ganska vanligt…
oftast kommer ju djuren från grossister, även om vissa även kommer från privatpersoner.
i alla fall, djuraffärerna vill ha in kaninerna så unga för att dom ska vara så söta som möjligt och lätta att sälja.
dom vill att kunderna ska impulshandla och då måste dom ha varorna som kunden vill ha.
Tragiskt men tyvärr sant.
Själv handlar jag alltid från en djuraffär som inte tar in och säljer levande djur. Lite halvdåligt sortiment men man kan inte få allt. Djuraffärer som jag får minsta dåliga vibb av går bort på en gång
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Men jag tror inte Imazo och dom andra grossisterna levererar kaninungar fören dom är 6 veckor (som lagen är?) Sen kanske kaninenern såg små ut för att dom inte är uppvuxna på ett bra sätt och därför små i storleken?
Jag praktiserar på en djuraffär och när dom får in djur så är dom aldrig yngre än JBV regler.
#6 nej, alla kanske inte tar in för tidigt, men det är defenitivft många sm gör det. Såg en djuraffär; "3 veckor, blir leveransklar om 4". Visst bra att de inte säljer förens de är sju veckor, men det var absolut ingen mamma eller något i närheten. Hur hade dom tänkt sig att den skulle klara sig? :O Blir så sur >(
#6 Jag tror inte at dom bara såg små ut, jag tror inte att uppväxten påverkar växten på det sättet, utan i så fall att de har fått lämna mamman förtidigt vilket de definitivt har. De ungarna kan inte ha varit över 6 veckor, för jag har sett 6 veckors dvärgvdäursungar, oh de var betydligt större…
Jag tror nog inte dessa kaniner kom från en grossist, utan en privatperson.
Kan tillägga att jag inte köpte mina skålar där utan jag åkte ner till stan och köpte skålar på djurmagasinet. :) Lite dyrare, men det gjorde ingenting.
Kram Johanna
Fyf*n att det kan vara så illa .. jag blir så trött på folk som iinte kan behandla djur som djur skall behandlas …
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Har sett kaninungar som inte ens öppnat ögonen på Arken Zoo där jag bor. De låg i en liten bur med sin mamma -.- sånnt blir man så trött på.
Jag hörde en gång av mig till djuraffärer här i närheten för att höra mig för om att lämna kaniner till dem. Men jag valde att skippa den tanken, då de ville ha ungarna när de var 5 veckor gamla och inte en dag senare! Blir så arg, och de ska gå med gott föredömme? Nej, de gör de verkligen inte!
Sedan rekommenderar ju många djuraffärer lyx- och gnagarblandningar, vilket inte heller är bra. Blir bara så trött! :/