Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2622 ggr
[BellaO]
0

Ungarna är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag kom hem från skolan så kollade jag till Zessan och upptäckte 5 små ungar i boet! Hon hade pälsat med jättemycket päls och de låg när i bolådan.

Tyvärr var en missbildad, jag ska inte gå in på detaljer… Så vi var tvungna att avliva den för dens bästa och vi grävde ner den.

De andra fyra mår jättebra!:) En är lite mörkare, men inte helt svart utan mer blå zobel, med en vit stjärna i pannan, det är två som ser ut att bli vita och sen en som var lite minde och den är bara bara rosa/röd än sålänge;)

Bilder kommer imorron, vill inte plocka för mycket med dom nu^^

E: Wiggo

U: Hammarängens Zig Zag

Fatma
0

Grattis!Glad

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

pigelina
0

Grattis!:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[BellaO]
0

Tack:)

Zvintos
0
[BellaO]
0

Tack^^)

malin--a
0

Grattis :)

Ida-M
0

Roligt! :D

[Djurlinnea]
0

Grattis!Synd det där med den 5:e men ni gjorde det bästa för den =) Men ännu ett till GRATTIS!

utekaninen
0

Dom var verkligen jättefina :)

Grattis!

Qepta
0

Grattis!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[vretenskaniner]
0

Grattis! :)
Nu är Wiggo pappa för tredje gången xp

riiffen
0

Grattis! :D

medarbetare på allergier.ifokus .

ronyyyaa
0

Grattis!!!!

Brumelisa
0

Grattis till bebisarna Glad

[BonnieL]
0

Grattis!

[BellaO]
0

#8 ja man kan ju få ltie dåligt samvete, men man vet att man gjorde det bästa iaf:)

#9 tack Hanna, du e redan kär i tjock ellerhur? :P

#11 ja, grattis till honom oxå;) Kan skicka över lite bilder sen:)

tack så mycket alla^^

Billikanin
0

Grattis! :)

utekaninen
0

#16 Aa, liite kanske Oskyldig Och tjockisen heter han/hon faktiskt! ;P

Baralisah
0

grattis! =)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[BellaO]
0

#17 & #19 tack:)

#18 ja;)

Okej, tänkte uppdatera med lite bilder.

Tyvärr har Lillen lite svårt och vi fick åka till roslagstull och köpa stödmatnings grejer, igår kväll så var h*n varm och hade rund mage (inte hård, utan lagom tjock), dock rörde sig Lillen inte så mkt…

Läs mer på min hemsida, finns massa bilder och vad som händer här hemma;)

Pappa får hjälpa mig att hålla dom när jag fotar, är väldigt svårt när jag måste hålla i ungen själv o fota;)

Krita 

[BellaO]
0

Krita igen

[BellaO]
0

Tjockis, som bara vände rumpan åt mitt håll;)

[BellaO]
0

Kakan

Alla bilder blir lite oskarpa när jag lägger upp dom, för jag måste lägga in dom i ett program innan jag kan ladda upp dom här, och då blir  de lite suddiga

[nneo]
0

åh så fina!
Grattis till kullen! Glad

Baralisah
0

Oj, vilka tjocka små snuttisar. Grattis Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Fatma
0

Vad fina små. Har du tänkt behålla någon?

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[BellaO]
0

#26 ja, en^^

#24 tack:)

#25 ja de som e kvar är tjocka och stora, de växer verkligen fort;)

Tyvärr gick Little Girl (Lillen) bort natten till igår:'( Jätte ledsen och så… Kan iaf trösta mig med att Lillen dog mätt (va lite rund om magen) och att jag gjorde allt jag kunde… Lillenvar ju verkligen så mycket mindre, och h*n kanske hade något fle som man inte såg på utsidan.

love96
0

Grattis :D

[BellaO]
0

#28 tack:)

bunnyheart
0

Åh vad fina och Grattis! Söta bilder också :) Jag gillade kakan och Krita :) Jätte söta! Det är väl dvv? Och var i sverige bor du?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

[BellaO]
0

#30 tack:) De är vädurskorsningar, pappa ddv. Finns vid Stockholm^^

De har vuxit jättemycket nu!:) Uppdaterat med lite bilder på hemsidan^^)

Sisss
0

Åh, jag som är svag för bebis-bilder! Hur söta som helst :)
Jättegrattis!

[BellaO]
0

#32 tack:) Ja kaninungar är verkligen söta^^

bunnyheart
0

Jätte söta! Du är också en väldigt duktig fotograf :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

riiffen
0

Aw vad söta:D

medarbetare på allergier.ifokus .

[BellaO]
0

#34 tack:)

#35 tack^^

Nu är min data tillbaka, äntligen!:) Hr tyvärr inga nya bilder just nu, men får försöka skaffa tills ikväll:]

[BellaO]
0

De är jättesöta verkligen! Tjockis och Krita har börjat öppna ögonen:D De kollar, men öppnar ögonen bara lite.

Men det som är konstigt är att de ser båda rödögda ut. Är alla så när de öppnar ögonen? Eller, för att pappa är vit bö och mamma japantecknad, men hon har bruna ögon, samma med hennes U & E. Någon som har erfarenhet eller något? Tacksam för svar!:]

alwiz
0

Vad roligt med små bebisar :D<3 grattis ^^

[aammE]
0

Jag tycker att de ljusa ser ut som vita rödögda, det var även det första som slog mig när jag såg första bilden på den. Vita blåögda brukar se mer mörka ut kring ögonen när de är stängda och dina ser mer rosa/röda ut. Så det är nog vita rödögda du har där, jättefina! Grattis! Dessutom kan du inte få vita blåögda om mamman inte är wienertecknad/bärare. Glad

[BellaO]
0

#38 tack:)

#39 okej:) tack, men hur kommer det sig att de är rödögda då? Alltså är det som med människor att de bara "dyker upp" eller är det för att någon bär på det eller ja, hur kommer det sig?:) E inte så insatt på just hur det blir kring wiener;)

pigelina
0

#40 antagligen bär både mamman och pappan på det:)

// Hanna

[BellaO]
0

#41 okej, hade ingen aning om det, varken på någon sida. Kanske finns långt bak då. Lite konstigt om två blir det då, men ja det blir väl så ibland^^

[aammE]
0

#40 Båda föräldrarna måste bära på det. Glad

[BellaO]
0

#43 okej,tack :) fåt väl kolla upp det då^^

Valkyrie
0

vilka sötnosar, Grattis =D

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[BellaO]
0

tack:)

Uppdaterat med nya bilder på dom på hemsidan^^

Deras kulldagbok här

[Djurlinnea]
0

Så sööta =D

Valkyrie
0

Tycker det ser ut som vit rödögda :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[vretenskaniner]
0

Dom är vit rödögda! Konstigt, eftersom Wiggo är renavlad vit blåögd.

[BellaO]
0

#49 jag vet! Zessan har ingen släkning, i alla fall inte vad jag vet. I så fall lååångt bort. De är verkligen rödögda… Men tyckte vi såg lite brunt i Tjockis öga idag, men just nu är de röda.

[aammE]
0

#49 Helt omöjligt att en kanin är HELT renavlad vit blåögd, det finns ju alltid någon färg "under" det vita. Som jag har förstått det i alla fall.

[vretenskaniner]
0

#51 JA det förstår väll jag med! Men både hans föräldrar, mor och farföräldrar och även mormors morföräldrar!

pigelina
0

vit rödögd ocv vit blåögd kan dölja vilka färger somhällst, en vit rödögd kan genetiskt sätt vara wienertecknad eller havanna tex, samma med vitblåögda som kan dölja vit rödögd och alla andra färger:P

// Hanna

Hermelina
0

Underbart med rödögt ju! :D Grattis till de fina småttingarna.

[Djurlinnea]
0

Hade en som var vit och lite brun ryssteckning och hon hade isblåögon och röd pupill :D Hon var så vacker!

[BellaO]
0

#53 så de är lixom wiener tecknade? Så det är inte någon som bär på det, utan själva teckningen? ;)

#54 de är döds söta, men ska jag vara ärligt har jag alltid varit lite rädd för albinos:P Men tror jag ändrat uppfattning nu;)

#55 det låter coolt!:) Älskar kaniner med blåögon, skulle vara coolt att ha en med röd pupill^^

Är sjuk så mina föräldrar tar hand om dom på mornarna. Fast jag har lärt dom och det är precis nedanför mitt fönster så jag öppnar det och ser ner på dom, de växer i superfart verkligen!

Hermelina
0

#56 Kan säga att det ha rjag varit med… ;) Jag ahr haft speciellt svårt för kaniner som är korthåriga med uppstående öron som är rödögda! :O Men har också börjat ändra uppfattning lite nu… :) Gillar ändå mest rödögt på teddysar (A)

Plopp4
0

As söööööta!!

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Zvintos
0

Sådär har en kaninköpare från mig också fått.
Hon parade en svart wienertecknad hona (med viltgrått + viltgrå mantel i stamtavlan) med en vit blåögd hane med enbart vit blåögt bakåt som man kunde se.

Det förväntade resultatet är ju vit blåögt + wienertecknat.
I hennes fall blev det viltgrå, svart, svart wienertecknat och vit rödögd.
Ingen vit blåögd alls. Tungan ute
Så där fanns det också vit rödögt långt bak som dök upp i kullen.

[BellaO]
0

#57 Ja, om du skulle träffa dom här skulle du nog aldrig säga ngt ont om vitrö;) haha.

#58 tack!:) Håller med dig;)

#59  Snopet;) Inget blåögt här heller, men jag tror inte det blir någon brunögd heller:P Kakan har typ någon grå-aktig ton på ögat;)

Det måste finnas ganska långt bak, Zig Zag ska jag snart få hela hennes härstammning, men det finns då väldigt långt bak om hon har det. Ja det är ju samma sak med Wiggo.  Grejen är att det blev 2 st inte bara en, om det ligger så långt bak är det ju ganska lite chans… Sen var den missbildades ögon också röda, (de var öppna), jag vet inte om det var en missbildning, eftersom de redan var öppna eller om de faktisk var röda….

Just nu kan jag inte bidra med bilder, sitter på fel data, men de är hur söta somhelst! Öronen dinglar lite, de håller på att resa sig. De ä verkligen söta de hoppar runt och öronen dinglar åt alla håll. De är verkligen söta!