Chockad!
Gick nyss ut för att ge kaninerna en bit morot.. Vad ser jag då? En död nyfödd kaninunge!
Hon har varit dräktig två gånger förr och då byggt jätte fina bon! men nu låg det inge bo färdigt alls.. Hon har inte träffat någon hane! Bara genom galler och då har jag kollat till dom.
Edit: Hennes spenar är helt normala, och alltid när vi fått ungar har dom varit fulla med mjölk.
+ att hon igår när jag städade buren visade inga tecken, och hon var betydligt tjockare igår, nu känns hon jätte lätt!
Hur gick det hära till?
We got an answer.
Smarta Emma (min kompis) släppte ihop syrrans kanin Wilma (tan, svart hermelintös) tsm med min kanin Nalle (vit bö dvv) på golvet i min lägenhet och trodde det var två hanar och så vips pöka dom.
*Det var för 32 dagar sedan då jag & syrran var i Sthlm och dom var i min lägenhet för att ta hand om hunden* ;)
Okunskap! Klantigt haha ^^,
Inte första gången, förut släppte dom ihop (i 3 sek) Adde och Nalle (två hanar) på golvet och trodde de kunde "leka" med varandra haha :p var dock där så det hände ju ingenting mer än att Adde försökte pöka på Nalle. Nu vet dom bättre! :D