(K) Kaninunge sökes!
På grund av olika orsaker har mina 7 avelskaniner gått bort perioden 15/10 2009 - 15/3 2010, och står här nu kaninlös. Jag har haft kaniner i ca 7 år, och fött upp i 3 år men har nu valt att avveckla. Jag är 14 år gammal och vill inte ta mig för mycket vatten över huvudet om jag skulle tröttna relativt snart (om ett par år).
Jag har själv varit emot att hålla kaniner ensamma och jag har alltid haft minst 2 samtidigt, men har nu beslutat mig för att ta en kanin. Jag har tänkt ut hur jag ska placera buren på ett ställe närmare huset, så att den kommer se och höra oss bättre, att man liksom kan säga hej till den när man åker och handlar eller går till skolan.
Jag har även tänkt på att jag har ca 40-60 minuter om dagen att lägga på min kanin och nu när det bara är en, kommer den ju få mycket uppmärksamhet. Jag har även tänkt ut olika sätt för den att sysselsätta sig själv i buren med hyllplan, annorlunda strömaterial osv.
Vi är bara 3 personer i familjen - jag, mamma och pappa och vi är alla 3 vana vid kaniner och min mamma främst stöttar mig mycket vid skötseln av kaninerna. Dock har hon pälsdjursallergi men det har funkat väldigt bra hittills och hon har kunnat kela med dem korta stunder men dock flertalet gånger om dagen så länge de är ute.
Så nu söker jag en lejonhuvad-dvärgvädur. Lejonhuvad går också bra men.. vill helst ha den förstnämnda rasen då jag vill ha en dubbelmanad eller teddypälsad.
Stamtavla är inget krav, dock ett väldigt stort + för mig. Könet kvittar faktiskt, så länge jag kan få han/hon i någon av färgerna; blå, zobelblå, blå zobelsiames, madagascar eller eventuellt havanna.
Andra kriterier är;
- utekanin
- bör finnas i området Göteborg/Bohuslän
- väl hanterad och bettfelskontrollerad
- ska vara leveransklar från slutet av maj till mitten/slutet av juni.
Jag har allt mina krav men tror inte detta bör vara omöjligt. Hör gärna av dig i vilket fall som helst om du har en i rasen, så får vi se om jag kan vara intresserad ändå.
Kontakta mig på inaarah@hotmail.com! :)
Ser att det inte blivit mellanrum mellan raderna. Har försökt redigera detta men funkar inte.. hoppas ni kan läsa ändå..
hellu :)
jag bor i gbg och har 2 vuxna kaniner tillsalu och 3 kaninungar tillsalu som är lev. klara den 20april :D!
Alla är lejonhuvade :) 3honor och 2 hanar
men jag kan tipsa om saraderek på iFokus ^^ hon har lejonbebbar i gbg till salu ;D
#2 Nej men gud vad söt! :) hade du bott närmare hade jag heltklart varit intresserad. :3
#3 Vad är det för färg på ungarna som är lev. klara 20 april & är de inne eller utekaniner? :D
#5 hihi :) ja han är verkligen helt underbart snäll & söt:)
#6 Naaw, vill ju ha honom alltså. :3
#5 1hona: grå/blå ihona; svart manteltecknad wiener (ev.teddy) sen hanen är svart med brynt under nosen som tan (?) vet inte riktigt färg :P Dom kommer kunna bo ute :D!
#7 hihi naw:) men du kommer säkert hitta en jätte fin och snäll kanin av någon annan också :D finns ju nästan bara söta småttingar (a) och dom flesta är ju snälla också :3
#8 Okej . :)
Ev intresserad av den svarta manteltecknade wierner isf, för att det kanske är teddy ;3 men bor de inne just nu? :)
#10 hehe okej hon är GUDOMLIGT söt :'3 just nu bor dom inne. födda utomhus :)
har du hotmail? så kan jag skicka bilder och berätta mer om lilla powerking :D
mejla mig på inaarah@hotmail.com! :)
Jag har lejonhuvad kull till salu som blir leveransklara i mitten av maj. Transport går säkerligen att fixa till gbg på något sätt, så avståndet är inga problem! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Såå skickat! :D

jag får ett kull i maj synd då att jag bor i dalsjöfors…
#15 aah :(
Inaarah, du är inte intresserad av någon av mina? En svart wienertecknad och två havanna wienertecknade. Alla dubbelmanade :)
Troligtvis ska jag ner till Göteborg någon gång i juli och kan då leverera kaninen om så önskas.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Vi har en teddydvv, men blir troligtvis lejonhuvaddvv, och hon är i färgen havana! Transport går nog att lösa! Hon är född i november eller december! Kommer inte riktigt ihåg :P
#17 Hej :) Nja, kanske, om de är dubbelmanade så blir det mer intressant ;) Havanna wiernertecknade isf. (:
Skulle vilja ha lite tidogare men ska tänka lite, är jag intresserad kommer jag höra av mig! (:
#19 Okej, transport går säkert att ordna tidigare på ett eller annat sätt om det är så. De blir ju leveransklara i mitten av maj 
#20 Okej :)
Är inte hemma nu, men kan inte du mejla bilder till mig? ;o så får jag se om jag faller för någon av dem! ;) inaarah@hotmail.com.
#21 Absolut! Det är de jag lagt in en bild på i tidigare inlägg. Tre kaninbebisar som heter Tranbergets Muffin, Tranbergets Brownie och Tranbergets Cappuchino ;) Men om du vill att jag ska skicka fler bilder kan jag göra det?
#18 Förlåt, måste ha missat ditt inlägg. Tack för svaret :) Dock har jag nog redan hittat en hona jag ev. ska ta. (:
#22 Gud vad jag är blind, såg inte bilden. Var inte hemma igår kväll och iFokus segade väldigt mycket så då visades troligen inte alla bilder. Men ungarna var ju JÄTTESÖTA, haha. :) Dock tror jag som jag nämnde innan, redan hittat den "perfekta honan". En dubbelmanad lejonhuvad, supersöt, dock wiernertecknad men jag ska inte använda till Avel eller uts, enbart som kel då hon ju inte har stamtavla, så det funkar för mig. Dessutom bor hon nära så jag lätt kan transportera hem min lilla prinsessa som kan tas hem hit valborg/första maj. Men tack för svar! :)
Jag har ju några lejon som vill ha nya hem om några veckor:)
finns 2 svarta(en ev tingad), 1 isabella(ev tingad), 1 havanna(stannar ev men går visa intresse) och en dåligt tecknad japan gul/svart(supersöt hona:*
Levklara 15 maj

2 zobelbrun wienertecknade(troligtvis), 1 zobel?? wienertecknad, 2 gul/svart japantecknade, 1 vit/svart japantecknad(ev zobeljapan)
lev klara 24 Maj
Mer bilder på båda kullarna kan fås, denna kull har öppnat ögonen för några dagar sen och kommer snart ut ur boet!

// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
oj glömde;) bor strax utanför gbg men transport till olika platser i gbg kan fås varje dag:)
Dock så är det lättast med kanin enbart till terminalen men kan lämna kanin i nästan hela gbg:) 50 kr för transport(det det kostar med bussen)
// Hanna
Haha, men isf kan jag komma hem till dig om det hade vart enklare, bor nära gbg. Men har troligen redan hittat min prinsessa :)
#26 antog att du skrev till mej!
bara höra av dej om du skulle ändra dej;)
// Hanna
Vilken kanin har du troligen hittat,en av Saras ?:D
#27 oj jag glömde nog #25.. haha sorry, men det var menat till dig ja ;)
#28 Ja, en av Saras, Powerking heter hon haha :)
jag ska ta ungar snart med mina kaniner mina är korsningar lejonhuvadehemlin Och dvärgdur,lejonhuvade hermelin se min hem sida http://hipposkaniner.zoomin.se
#30 tack för svaret (: ska se, dock ev hittat min lilla kanin haha.
okej! jag bor på tjörn i höviksnäs ca 7 mil om göteborg det ta en timma ungefär ta till mig jag säger till om kommer ungar till mig

Hoppas att du hittat din prinsessa o att de blir som du tänkt :)
Skulle de inte va så så har jag just nu 2 kullar Lejon dvv o fler kommer :)
Kolla vår hemsida för mer info om föräldrarna o hör av dig ifall du vill veta mer.
Har hittat min lilla flicka - så tråden kan låsas! :)

#34 Blev det power king?
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
#35 Ja det blev det. (:
Hej!
Har endel kaniner till salu. både ungar, vuxna och "ungdommar"
i blandade färger. ta gärna en kik på hemsidan. www.royalseed.webb.se
Kan transportera till Borås :)
#37 Okej (:
Tyvärr har jag tingat min dam idag - så nu kan jag inte ta fler.
Jag upprepar igen, tråden kan låsas!