Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2617 ggr
Sandra-Yes
0

Transportbur

Ska om några dagar hämta hem en kaninunge, resetiden är ca. en timme. Hur stor ska transportburen vara? - för man måste väl ha transportbur? - Vad ska man ha i transportburen? Vad ska man tänka på under färden? Tipsa gärna om andra saker som man ska tänka på när man har en kanin den första tiden också, tar emot all fakta & hjälp jag kan få! :)

Billikanin
0

Du kan ha en vanlig katttransportbur, om du vet vad jag menar med det? Typ sådana här burar är bra. I buren kan du ha en handduk eller en tidning samt vatten, förslagsvis i flaska eftersom skål spiller mycket. Istället för vatten kan du ha någon vattnig grönsak/frukt (gurka, morot), så blir det inte så blött.

Måste och måste… Du kan ha en papplåda istället för en bur, men bur är att föredra för de kan gnaga sig ut ur en låda…

Under färden så ska du tänka på att buren står bra och stadigt, den ska inte kunna välta. Om det är mycket varmt i bilen kan du lägga en blöt handduk över buren för att svalka den lite, men det brukar inte behövas vid den här årstiden.

Kristall
0

Som sagt, en vanlig kattransportbur duger bra.

Som underlag kan du ha en filt eller en handduk. Tänk på att tidningspapper inte suger upp så bra så om kaninen kissar blir det blött i buren… Lite hö och en gurkbit eller en flaska vatten är bra att ha ifall kaninen skulle bli törstig/hungrig.

Läs artiklarna här på Kanin iFokus så hittar du säkert all information du behöver. =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sandra-Yes
0

#1. Ja vi har haft en katttransportbur, men vi har den inte kvar längre, tyvär. Men om man lixom håller koll på kaninen, så den inte biter sej ur så går det bra, eller vad? Finns det ingaa regler om att man måste ha transportbur? Tack för alla tips? :)

Sandra-Yes
0

#2. Tack för tipset om artiklarna, det ska jag göra :)

lillaisa
1

Jag tror inte det finns någon "lag" på transportbur, men jag är inte säker. När jag köpte min kanin hade jag det, men nu när vi till exempel åker till stugan/släktingar så har jag honom i knät på en filt bara och det är jättemysigt:)

/Isa

Sandra-Yes
0

#5 okej, det får nog bli en kartong av något slag..

Vad musigt, så ska jag också göra när vi åker till stugan i sommar (a)

[BonnieL]
0

#3: Nejdå, det finns ingen lag om att man måste ha transportbur. :)

Sandra-Yes
0

#7: Okej, tack för att du svarade, det var typ det viktigaste jag behövde veta :)

Julia-Biffen
0

Annars kan du ju låna min, för den ena använder jag inte så mycket (a' <33

bunnyheart
0

Har ingen att sälja elr låna ut men vill bara till lägga till att jag dock använder hundtransportbur (för små hundar då) för de är ju två stycken :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Sandra-Yes
0

#9  Tack Julia, men jag fick låna Johannas ;) <33

Valkyrie
0

Det är bra att ha transportbur om du åker bort, det är inte bra att ha den i kartong eller i knät ;)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Julia-Biffen
0

Du gillar ju Johanna mer så det var väl självklart att du låna hennes Tungan ute <3