Foto: Konstruktiv Kritik
Startar en ny tråd "Foto: Konstruktiv Kritik" eftersom den gamla blev så lång. ;)
Person A lägger först ut en bild, personen efter (person B) skriver då lite konstruktiv kritik om bilden och sen lägger personen själv ut en ny bild. Konstruktiv innebär att man skriver vad som är dåligt eller bra med bilden.
* Var ärliga 
* Minst en kanin ska vara med på bilden
När man fotar i famnen tycker jag hela armen ska synas,här åkte armbågen bort t.ex och jag tycker inte det var så snyggt med människans hals och det bakom,synd för kaninen var ju jätte söt och väldigt bra fokus och skärpa på den ! :)
Jag gillar den här bilden! Vacker, somrig och det händer något… jag vet hur svårt det är att fota kaniner, så jag tycker att du har lyckats bra.
Bakgrunden är övrexponerad dock (det vita) vilket i en fotografs ögon är ett minus, även om jag personligen inte är lika sträng. Kanske är det lite rörigt på bordet (fast det är en smaksak) personligen hade jag plockat bort hjärtat. :)
Fin bild, men säjer mej inte särskilt mycket. bra färg och skärpa.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Fin bild tycker dock det blev liite rörigt med det vita strecket i bakrunden,bra skärna:)
Putt?
Hugoochip har inte lagt upp någon bild eller är det min dator som spökar?:)

16# bilden var fin men lite suddig och det skulle vara roligare om kaninen kom skuttande mot kameran. annars var den väldigt fin men skulle också gärna skippat staketet och husen :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Häftig och rolig bild, söt kanin fint ljus. och bakrund.:) Jag skulle dock velat ha med mer av hindrena och kaninen att de kom mer på mitten av bilden, det är väl det endå jag stör mig lite på XD.
fin snöbild, har inte så mycket att säja om bilden, men den är lite sne på något sätt. Men den vita kaninen blev bra bland snön:)
// Hanna

oj, var lite långsam:P Kriterade bild #32 inte bild #35 ^^

#45 Haha, ja den är riktigt ful!
Det jag kan komma på, på din bild är att den inte har någon skärpa. Alltså lite för suddig.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#45 Jag tyckte att bilden var ganska bra, men som #46 säjer, den hade lite för dålig skärpa, men annars var den snygg

Har inte den bilden varit med förrut? Men kaninen är fortfarande lika söt :)

hehe tackar. jo hur visste du det? tänkte det var så länge sen och visste inte om det var i denna tråd =)
Rest in peace Valkyrie!

Jag antar att jag har fastnat lite för den söta kaninen :)

hehe vad snäll du är :D din var också väldigt söööt :)
lägg in ny bild (a)
Rest in peace Valkyrie!

Jätte fin bild, väldigt fin kanin & bakgrunden bakom den, det passar verkligen in med kaninen :)
dock hadde det varit pyttepytte lite skarpare på kaninen men annars jätte fin bild!!:)
- ledsen för dom smutsiga tassarna på förra bilden alltså #67, men hon hadde nyss fått bebisar ;) och ville inte hålla på att tvätta dom då :) -
Enormt söt kanin, och jättebra fokus på kaninen! Ingen störande bakgrund eller någonting, väldigt, väldigt bra bild. Hittar faktiskt inget negativt med den fast jag letar… Kanske i så fall att man kunde tagit med hela huvudet på kaninen, men det vet jag inte om jag tycker egentligen… Perfekt bild helt enkelt!
#72, Tack!
Kommenterar den här bilden också…
Jättesöt kanin, du har verkligen fångat den i ett gulligt, nästan lite förvånat, uttryck, bra skärpa på kaninen och bakgrunden stör inte, men jag skulle vilja se lite mer av kaninen på den här bilden. Jag tycker att den är lite för långt till höger i bild. Huvudet kunde även varit lite mer i centrum eftersom det är det skarpaste på bilden. Men bilden är ändå jättefin och kaninen är som sagt jättesöt!
Nu skickar jag med en bild som är lite udda… Vad har ni att säga om den?
#73, Jag håller med helt oh fullt! Bilden var lite av en snabb ögonblikksbild så jag hann inte tänka mykket på kompositionen :)
Jag gillar den! Annorlunda som du säger, med bra skärpa på blomman. Blomman stikker okkså ut bra från den färglösa bakgrunden. Gillar okkså vinkeln. Försöker komma på något negativt, men kommer faktiskt inte på någonting speisiellt. Konstnärlig, bra jobbat!
Ursäkta min stavning, men bokstaven "se" har slutat fungera på tangentbordet o.O'

#74 Tack så jättemycket! Vad glad jag blir! (Och jag misstänkte redan att "c" hade slutat fungera på din dator
)
#76 Fin kanin, bra bild med härliga, klara färger, bilden kunde kanske varit lite "skarpare" dock. Bakgrunden blir lite rörig eftersom den är så tydlig. Kaninen är fångad i ett väldigt mysigt ögonblick, den ser verkligen ut att njuta och man blir verkligen glad av att se bilden!
Här kommer ännu en lite udda bild från mig…
Skulle vilja ge ett tips? till alla, fast jag har ingen bild att lägga in, så nästa kan ju kommentera bilden över.
Tänk på att ha mycket "luft" i överkant, inte för mycket, men heller inte så lite att ni t.ex. kapar huvud eller andra delar på kaninen. Någon centimeter eller två.
Våga zooma! Bilder som är närmare gör jättemycket i bilden. En bild med en kanin som har massor med natur och saker runt om, blir lätt rörig och man ser inte tillräckligt av kaninen - som faktiskt är det man vill ha på bild. Om man nu inte har andra tankar med bilden där man vill fånga natur osv. Ha ett bra avstånd, heller inga för nära bilder, blir oftast suddigt och dant.
Fokus på djur och människor ska ligga i ögonen, det blir prima då!
Jättefina bilder allihopa!
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Jättesöt kanin, men du hade kanske kunnat fota mer framifrån istället för uppifrån & så tycker jag att bilden är lite "grå". Kanske kan göra lite mer kontrast i bilden eller nått. :)

Än cool bild, men bakrunden var ganska tråkig…;)
Oj, ursäkta men #1 JÄTTE snygg bild! Och en jätte söt kanin!:)
Eftersom #83 inte har lagt in någon ny bild kommenterar jag #82:s bild och lägger sedan in en ny! Hoppas att det går bra!
Ursöt kanin som ser riktigt kaxig och framåt ut. Man ser riktigt hur social han/hon är! Dock kan jag tycka att bilden är lite för suddig med dåligt fokus på kaninen och tagen i en lite tråkig miljö. Men kaninen är verkligen JÄTTESÖT!<3

Ojojoj, vilken vacker bild! Perfekt ljus, bra skärpa, en bild som har det mesta! Dock är skuggan på kaninen lite störande, och bilden hade varit ännu bättre om kaninen hade tittat in i kameran. Men verkligen en jättefin bild!
(har haft den här bilden med en gång redan, men pga ett missförstånd fick jag ingen kommentar då. P.s. det är meningen att kaninens tassar ska vara i fokus på den här bilden…)
Haha, rolig bild, jag gillar den värkligen, och baken på kaninen var i alla fall söt;) Man blir glad av den, fast den kanske hade varitännu bättre om man fick se hela kaninen:)

#92 Nej, måste man lägga ut en bild?

#94: japp, man måste lägga ut en bild.
Jätte söt kanin! ;)
Men bilden är väldigt ljust, blir nästan bländad av den vita pälsen,
och om bilden kunde vara liite mer utzoomad så hade den vart bättre, nu får du preciis plats med kaninen ;)
men som sagt grymt söt kanin!
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
jag är ingenfotograf men ajg tycker bilden var supersöt, lite skevyt nyfiken :D
Här kommer en bild på Willbur i sängen som sagt är sämst med kameran och detta är taget med min äldre digitalkamera. så men tänkte dte skulle vara kul att vara med :D (visste inte vilken av tusen bilder man har men inga är ju så proffisionella som de flesta här hehe ^^

#16 skit snygg bild, synd bara med basketkorgen i bakgrunden. Blir själv tokig på alla elledningar och skyltar mm som är ivägen när man fotar.
#99 har bar suddiga builder xD men föärhoppningsvis blir det bättre bilder med dennya kameran :)
*borttaget*
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Tyucker man kunde klippt bort en del av bilden så man ser kaninen i action mer ^^
Denna bild är tagen med samma kamera, men jag tycker den öär såååå söt ^^
-
Ganska suddig bild.
Och kaninen verkar inte så intresserad av kameran.
Och bakrunden är ganska rörig.
-
man ser ögonen på kanin även att den har mycket päls
man ser kroppen bra =)
/ Emma
Hmm, hade nog velat se mindre bakgrund och mer kanin, kaninen flyter in lite för mycket i bakgrunden. Men det var mysigt ljus och otroligt fin kanin. Jag gillar den, du är duktig :)
Har inte alls mycket bilder på den här datorn, bara några få som jag har flyttat över. Men jag tar den här på Nalle. (jag är redan medveten om att bakgrunden är för ljus) n__n
#104 haha ^^ sant han Hatar kameran :D jag hatar den också… -_- Men försöker lära mig ta bilder! går sådäääär =/
#108 Jätte bra bild! Bra fokus på kaninen, jag gillar den jätte mycket att bakrunden är lite suddig, så allt fokus ligger på kaninen…
#109 ska du inte lägga in en bild?
#110 ska inte du lägga in en bild?
#111 Det är du som ska lägga ut bild!
Den som kommenterar bilden över, lägger ut en bild också :)
Ja, men det är ju inte bara jag som inte lägger in bilder:P
Jätte fin bild :)
Dock hadde det blivit lite bättre om du kom ner i kaninens nivå och framifrån :)
annars jätte fin kanin och Jätte fin bild!:)
lite OT… men Vilken ras? är det..? :) Teddydvv?;P
#115 Japp, han är en Teddydvärgvädur :D
Fast han är klippt o kan fälla :P
#117 ska du inte lägga in en bild?

Bilden var cool och så, tycker att du fick till det väldigt bra!:)
#120, din bild fungerar inte…
Nej, märkte det, måste ha blivit något fel, vad konstigt…
jag fortsätter, så det inte blir stopp! :)
//Anna Odenbrand
Bilden är en fin porträttbild med fina färger.
Fast skulle vilja ha liite mer luft under kaninens huvud, känns tait.
Men somsakt fint ljus och färg och söt kanin!:)
// Hanna

#132: "Aja, inte så snyggt att ta kort på honom för pga ögonskada är det väldigt blött på andra sidan :)"
Fattar nada?! ;O Var det menat till mig (#131) ?

133# Jag menar att på honom kan man bara ta från den sida som är på bilden, du skrev du tyckte det kunde vart en bättre vinkel.
#134: okej, men jag syftade mer på att den var uppifrån, man förlorade så mkt av ögat

#139 Tack :)

#141 Fin bild o så men färgen på kaninens päls flyter in lite i snön. Du har fotograferat från en bra vinkel och kaninen syns tydligare när du hade röd bakrund :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#142 Underbart söta kaniner, älskar Majas (den brunas) uttryck! Hon ser så söt och oskyldig ut! Synd att den svart/vita (Kajsa) kaninen är lite suddig på bilden, och att de delvis täcks av gallret. Sen ser det lite roligt ut utan strö i buren :P. Men annars en jättefin bild som verkligen fångar kaninerna!

#147 Bild?

#143 tack så mkt! :) Din bild var också jätte fin! De skvätte ut strö från buren när de var så små, på bilden är Maja ungefär 7v o Kajsa 9v. :P
#147 Bilden är väldigt suddig! Bakrunden syns bättre än kaninen och blixten riktas enbart på kaninen som gör att hon blundar på bilden. Tycker inte heller det var bra att du "kladdat" på bildet och gjort det i pussel form :/ Har sätt andra bilder på kaninen och måste säga att den är väldigt söt!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Söt bild men skulle gärna velat se hela kaninen. Sedan tror jag också att den skulle bli bättre om du hade sänkt kameran lite, nu blir den lite fotograferad uppifrån vilket inte gör så mycket men ändå. Kaninen är väldigt fin och söt och jag älskar att kaninens färger blir så starka och fina på bilden!

#151 Söt kanin men bilden var lite suddig, sen gillade jag inte att du hade text längst ner i bilden, men det är min åsikt! Sen var bilden lite "för" nära fotograferad, hade varit bättre med annan bakrund, lite längre bak med kameran och skippat texten x)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#153 haha ,tack! :) Älskar också denna bild!
Din bild var jätte fin! Fotograferad från en bra vinkel och kaninen (Kossan, som jag läst på din blogg) hoppar med stil över hindret, ser också på något sätt trygg ut när han hoppar ;) Ljuset kunde vara ngt starckare men det är vädret som avgör det! ;P
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#154, Tror du glömde bilden ^^
Skulle man kunna börja om på en ny tråd? Den här börjar ta otroligt lång tid att ladda ;s

#154 oj glömde bilden xD Här kommer en bild! Håller också med #155
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#158 jätte söt kanin
rolig vinkel, lite sne
. Skulle varit bättre om du hade en rakare och lägre vinkel, annars finner jag inget annat negativt!
(ang. min bild så vet jag att kaninen i bakrunden "stör" och blev suddig :P)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Burbilder brukar ju ofta sänka ner statusen på korten,och ja såklart den hade sett bättre ut utan galler,men de stör inte så mkt då hela kaninens ansikte är i öppningen! :)
Dock är ju öronen bakom galler.
Den andra kaninen hade vart rätt cool att ha i bakgrunden med den suddigheten ifall man såg den hela ,men nu ser man den bara halvt och den snor bilden från sötisen,men både var söta!^^

Älskar bilden! Bakrunden, kaninen, ljuset, vinkeln…ALLT! Om jag ska vara riktig petig så skulle det dock vara fint om kaninen satt sina tassar på pinnarna/träet. :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Vi kanske ska ta och skapa en ny sådan här tråd och låsa denna..? Eller vad tycker ni andra? Det tar ju enormt lång tid att ladda denna nu…

Håller med #163! Tycker vi ska göra en "Foto: Konstruktiv Kritik #2"
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
*Låser tråden pgv. många inlägg. Skapad ny tråd*