Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 854 ggr
bunnyheart
0

Vad krävs för att...

starta en egen kanin uppfödning?

Hur ser jag Vilken färg? och teckning det är på ungarana?

(tråden är kort, jag vet! men det var bara två frågor ;P)

FlörtKyss

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Kristall
0

Inget krävs egentligen för att starta en kaninuppfödning, förutom ett fertilt avelspar.. men det rekommenderas ju att man har massor med kunskap, erfarenhet, intresse, tid, plats, pengar etc. innan man ens funderar på uppfödning. Sen är det alltid bra om man känner någon erfaren kaninuppfödare eller liknande som man kan vända sig till vid t.ex. komplikationer, könsbestämning eller råd i allmänhet.

Hur du ser ungarnas färger? Lär dig hur olika färger och teckningar ser ut, helt enkelt. Om du känner dig osäker på någon unges färg är det ju bara att fråga någon som vet. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

bunnyheart
0

#1 okej, tack :) men hur lär man sig färgerna o teckningarna? Finns det någon artikel om det?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

[BonnieL]
0

#2: Du kan kolla inne på www.kaninfarg.se

bunnyheart
0

#3 Yes! Jätte bra sida ju! ;P Får ta mig tid och kolla igenom lite mer när jag har mer tid :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

pigelina
0

En bra sak att börja med innan man startar uppfödning är väll att lära sej lite färger, se könen på ungarna och vet vilka mål man vill avla för:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

annaforsgren
0

Det är viktigt att du vet om alla risker som finns innan du tar kull så du är förberädd ifall det skulle hända något. Se till att föräldrarna är friska och har bra kondition:) Sedan är det viktigt att du har kunskapen som behövs för att informera köparna om hur man tar hand om en kanin på bästa sätt och att du har plats för kaninungarna ifall de inte skulle bli sålda.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus