Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 821 ggr
[muff]
0

Fet kanin ! ;o

Okeey.. :) Min kanin-hona är tjock, hon har "fläsk" som hänger nede vid bakbenen ner mot magen, samt valkar när hon står på bakbenen. Hon är ca 2 år gammal, hon bor tillsammans med våran andra kanin, Puff-kastrerad hane. Dom får ca ½dl morgon och ½dl kväll… Hur ska jag göra för att hon ska gå ner i vikt och fläsket ska försvinna ? Tacksam för svar <3

[Agneslundin]
0

ge mindre pellets och mortionera :) vad ger du för foder?

bunnyheart
0

½dl av vad?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

[BonnieL]
0

Mer Motion, mindre mat.
Vad ger du för foder?
Tycker du borde köra på enbart hö, vatten och grönsaker, kanske någon tesked pellets också.

[Agneslundin]
0

om du ger gnagarblandning så ta bort det direkt och ge pellets :) mycket bättre

Inaarah
0

Håller med #3.
Jag fick en gång ta över en omplaceringskanin som åt väldigt dålig mat, och var riktigt fet. La om kosten med 1 msk rena pellets varje dag, t.ex stampe, carrier. Mycket hö och vatten, då och då lite små godisbitar som morot eller äpple.
Motionerade henne mycket, 2-3 timmar om dagen i rastgård och selpromenad osv. (Dock började jag inte med all Motion från noll, gick givetvis successivt framåt)

[muff]
0

#1, 2 ,3 Jag ger IINTE gnagarblandning-lyxblanding. Ren pellets. Vet inte riktigt vad det är för sorts, men köper det från lantmännen , i en stor grön påse, typ 10kg per påse ;)

Hanen vi då har, kan man ta ut honom och ge honom pellets dagligen då så han inte går ner i hullet ?

[BonnieL]
0

#6: Låter som Carrier.

[Agneslundin]
0

#6 ja det kan du :)

[muff]
0

#5 Okey, det ska jag testa… ska förska övertyga mina syskon som jag delar kaninerna med.. .Dom tycker jag svälter dom… -.-

#7 Tror det, men jag kommer aldrig ihåg vad det heter ;P

[BonnieL]
0

Hur motionerar du henne nu och hur ofta?

[muff]
0

#10 Under vintern har hon inte fått komma ut så ofta, men nu på våren, i april har hon väl fått komma ut ca 1-2 timmar per dag, ibland mer, ibland mindre.