Åkte till IKEA...
… OCH KOM HEM MED NY KANIN. <3 En jättefin svart otter dvärgvädur, ca 1 år gammal är hon och enligt dem så var hon från en uppfödare och renrasig med papper (som de inte hittade
). Hon hade i alla fall en kull på typ 10v som satt uppdelade i andra burar efter kön, med henne satt en av hennes döttrar, en blå otter och brevid dem satt en svart otter. Tror att det var tre ungar, alla ottrar.
Planen är då att starta henne i hoppning och kanske avla på henne i framtiden också (hon behöver banta lite), låna in en dvärgvädurshane som passar henne.
Är jättelycklig. 
Kanske kan tillägga att jag inte köpte henne på IKEA, utan på Djurmagazinet som ligger precis brevid. 
Vad kul. ^^
Haha va, köpte du en kanin på IKEA? xD
Grattis iallafall. ^^
medarbetare på allergier.ifokus .

vad har det med ikea att göra? ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#3 Hann skicka innan #1
medarbetare på allergier.ifokus .

Grattis! Men kanske inte världens smartaste idé att avla på en zookanin…
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
#6 Är inte zookanin, var vuxen och kom från en uppfödare (skulle få härstamningen mailad till mig när/om den hittades). Syns att hon är renrasig och välskött. Kollade tänder osv på alla ungar (även om det inte är någon garanti på att det inte finns tjaffs bakom). Men som sagt, det står eventuellt och troligtvis så får hon gå ihop med min andra blivande hoppis som sällskap till honom om hon blir rumsren och "bara" vara kelis, får se.
#5 Förstod det. ^^
#4 Vi skulle bara åka till IKEA som ligger i Haparanda (bor i Luleå) men så råkade jag gå in på djurmagazinet och så fick jag henne av min far.
#8 Hon är omärkt, beror väl på att hon har ganska (väldigt) dålig färg och det är väl anledningen till att hon hamnade där hon hamnade också… Men snäll och rar, passar utmärkt i kelisavel om jag får henne i tipp-topp kondition.
Kul :)
Det där med att "den har papper men de hittade dom inte" tror jag inte ett dyft på! Så sa dom till mig också och att jag skulle ringa nån vecka senare, och 3 månader senare och de hade fortfarande inga papper.
#10 Ah, synd. Men hon är söt och fin ändå.

Vad roligt grattis till tjejen!
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Naw vad kul, så fick jag min renrasiga lejonhuvade också. Felfärgade så hon hamnade i djuraffären med h-bevis, dock fick jag h-beviset med mig hem i samband med kaninen ;)
#12 Tack! :)
#13 Ja, jag skulle ringa dit på måndag för då skulle de troligtvis fått reda på vilken uppfödare hon kommer ifrån och så kan jag ju säkert fråga henne om stammen.
var kul! får man se bild?
#15 Har slut batterier i kameran.
Men ska fota när jag har köpt nya (har tappat mina laddningsbara så jag måste köpa nya hela tiden, dyrt och jobigt). 
gud vad fin hon var! är hon tan?
#18 Nej, svart otter, hon har ju vit mage.