Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 712 ggr
riiffen
0

Biter & rycker i flaskan

Idag när jag kom ut till kaninerna så stog Riff och drack, men då och då bet han hårt i pipen på vattenflaskan och ryckte till. Jag trodde att han kanske störde sig lite på vattenflaskan, men lät den vara kvar och gav honom en vattenskål också, jag satte den brevid flaskan, men han drack bara någon klunk ur skålen och fortsatte sen att hålla på med flaskan…

Någon som vet vad det här kan bero på? Obestämd

medarbetare på allergier.ifokus .

Billikanin
0

Säker på att flaskan inte är trasig så att han inte kan få ut något vatten? Om han är van vid flaska kanske han inte riktigt fattar att han ska dricka ur skålen (även om han tog någon klunk) och försöker därför få ut vatten ur flaskan. När det inte går så blir han irriterad. Kan det vara så?

riiffen
0

#1 Nej, den funkar som den ska, testade nämligen. :)

Han drack ur skål under hela vintern, och det var inga problem då… Men tack för svar. =)

Inaarah
0

Kan kanske vara så att han gillar att dricka ur flaskan men inte får ut så mycket ur den, eller ur hans synvinkel: det går inte så fort som det borde. Kan det vara något sådant? :) Tror inte det är något allvarligt iaf!

riiffen
0

#3 Hm, ja, kanske det. :)

Jag har en lite större flaska någon stans kom jag just på. Jag ska testa att ge den till Riff istället, eftersom pipen är större så kommer det ju ut mer vatten. ^^

Inaarah
0

#4 Prova det! :)

PrinzeZz
0

det kommer väldigt små mängder vatten ur dessa piper, och jag är övertygad om att dom gör så helt enkelt för att dom blir frustrerade.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |