Hoppar ur boet (13 dagar)
Nu har jag lyft in ungarna i boet sisådär 10 gånger idag för de hoppar ur bolådan som har en kant på 10cm! (Hoppningmaterial?
Hahaha) Är det normalt? Ska jag låta dem vara eller ska jag fortsätta med att lyfta in dem?

De brukar börja röra sig i buren vid 2-3 veckors ålder och när dom väl gör det brukar det inte vara lönt att lyfta tillbaka dem. De är snart ute igen som du säger ;)
#1 Okej, så tur! :D
Det är ju av deras natur att börja komma ut från boet nu, så låt de hållas du :) De kommer börja smaka på hö och pellets inom kort också, och då kan de bli lite kladdiga i rumpan med.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#3 Okej, jag kanske borde byta underlag i restan av buren nu också? Jag har för tillfället en hörntoa med toa-lätt och en trasmatta i resten.
Eller det kanske räcker med att jag byter trasmattan oftare?
#4 Hm, jadu det vet jag faktiskt inte. Du får nog låta det gå några dagar, och se hur mycket kiss och bajs som fastnar på trasmattan. Du lär behöva byta då och då iallafall :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Ingen ide att lyfta tillbaka dom, dom hoppar tillbaka om dom vill. Ofta brukar alla ungarna byta plats och hitta nåt annat hörn i buren där dom börjar ligga.
#6 Okej!
Idag har alla öppnat ögonen också, även den lilla mörka (fast bara ena ögat).
Är de ur boet innan de öppnat ögonen?
#8 Nej, alla har öppnat ögonen.
Störst och minst, väldigt stor storlekskillnad.
(Den lilla mår bra, är piggast av alla och får i sig mat.)

#9 hade de öppnat ögonen innan de kom ur boet?
#10 Jag har ju redan svarat på det, alla har öppnat ögonen.
#11 ja men du verkar inte förstå vad jag menar… öppnade ungarna ögonen innan eller efter de gick ur boet? inte bara om de har öppnat ögonen….
#12 Men, skrev högre upp att alla öppnade ögonen IDAG och att de hoppade ur boet IDAG. Räkna ut resten själv.
Läste igenom mitt inlägg och insåg att jag lät jätteotrevlig, menade det inte så. 
#14 ja de gjorde du verkligen…
#15 Menade inte att låta otrevlig alls, ber om ursäkt för det. 
alla mina ungar har lämnat bona vid ca 10-14 dagar! Är det konstigt? De har alla överlevt och varit knubbiga o goa och blivit underbara kaniner allihop!