Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 688 ggr
Snuffy
0

toa bekymmer

Hej,

Vi har haft lilla Snuffy en vecka nu. Allt går jätte bra, men det är en sak som jag behöver eran input på.

Jag har satt in en "toa" i buren och ett hus. Efter några dagar upptäckte jag att hon gjort alla sina behov inne i huset. Jag bytte då plats på toa och hus, för jag trodde att hon hade "valt sitt hörn". Men nu har hon gjort alla sina behov i huset igen (placerad på en ny plats). Toan är så gott som oanvänd. Vad skall/kan jag göra?

Tack för era kommentarer och ideer.

riiffen
0

Lägg nerkissat spån/halm i toan så förstår hon förhoppningsvis att det är där hon ska göra sina behov.

Annars kanske du kan ta bort huset? :) om du har en sitthylla till henne förstås (man kan ju ha taket på huset som sitthylla ;))

medarbetare på allergier.ifokus .

[BonnieL]
0

Många kaniner gör oftast sina behov där det är mörkt, som det ju är i huset.
Hur gammal är hon? När kaninerna är små eller i tonåren brukar dom oftast inte vilja göra sina behov där dom ska.

Jag skulle först provat att flytta det smutsiga spånet till toaletten och ev. ta bort huset precis som #1 skrev (om ni har sitthylla också)

Lycka till! =)

Billikanin
0

Eller så bara accepterar du att din kanin vill ha huset som toalett, min kanin har sin ena "innerdel", som nog egentligen är tänkt som sovplats, som toalett, men det fungerar bra det med! :)

Snuffy
0

Snuffy är 10 veckor så hon är liten  fortfarande. Jag avvaktar och ser vad som händer. Kanske jag skall sätta lådan i huset?

riiffen
0

#4 Om huset är stort så kan du ju testa det,  ja. =)

medarbetare på allergier.ifokus .