Gott kaningodis?
Hej! Har ni något tips? på gott kaningodis? Som kaninen verkligen älskar och äter upp det när man ger det till dem? Alltså inte så att de bara nosar på den och sticker, haha.
Vill gärna ge min kanin en godis varje gång jag hälsar på den i buren, så den inte tycker jag är farlig :)
Tack på förhand!

Mina älskar broccoli och persilja. Det är godis för dem :)
Testa och se vad din kanin verkligen älskar också ger du det som godis. Kaningodis från affärerna är ju sällan bra och dessutom tycker de oftast bättre om någon speciell grönsak :)
Jag brukar torka morot och äpple till min kanin. Det tycker hon är jättegott. Särskilt äpple, men det får hon inte lika ofta som morot.
Jag tycker det är bra att torka själv eftersom jag inte alltid har färska grönsaker hemma eftersom jag är dålig på att äta upp det själv, och hon får ju inte äta för mycket :P
Tänkte bara säga att det inte är bra att ge kaningodis som finns att köpa i djuraäffarer bla. Det innehåller för mycket socker och kan vara farlligt för din kanin i för stor mängd.
Grönsaker eller frukt är mkt bättre ^^<3

#4 Jo jag vet, när jag sa "godis" var jag mest ute efter något naturligare än konstgjort från djuraffärer :)
Tack för svaren alla! :) Min kanin lär bli provsmakare en tid framöver!
Det absolut bästa Riff vet är torkade johannesbröd. :)
medarbetare på allergier.ifokus .

Jag torkar äpplen till mina :)

Pelle älskar torkad frukt o grönt. Banan, äpple, kålrot, morot, majrova, palsernacka mm. Och torkade johannesbröd uppskattas alltid. Men vanlig rödbeta är nog nr 1. Har inte testat att torka rödbeta ännu.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se