Ger du honom en sk. gnagarblandning?
Byt ut den till vanlig pellets genast! det är väldigt farligt för kaninen!
medarbetare på allergier.ifokus .
håller med #1 byt ut fort, gnagarblandning är dåligt för kaniner det innehåller mycket fett och kan göra så att kaninen dör tidigare bla.
Säger som ovanstående redan sagt.
Byt ut gnagarblandningen mot ren pellets.
Gnagarblandning innehåller för mycket fett och socker och det är just dessa bitar som kaninen väljer ut.
Med resultat att kaninen inte får i sig det den behöver, samt för mycket socker och fett.
Vilken vanlig pellets man väljer är en smaksak.
Mina äter i princip alla, men Carrier är det jag tyckt funkat bäst på mina.
Jag brukade blanda ut det med Rabbit Royale, som innehåller massa torkade örter/växter och som var väldigt populärt.
Fördelen med det fodret är att det innehåller väldigt lite fett (2,5%) jämfört med resterande foder.
använd inte gnagarblandning om det är det du använder :) inte alls bra för kaniner
Håller med alla ovan !
Själv rekomenderar jag Stampe, som finns att köpa på Granngården. Bra värden och min kanin gillar det:)
/Isa
använder också stampe och min kanin gillar det :)
På granngården finns bra kaninpellets! Stampe, Carrier eller Lottie är några bra rena pelletssorter :)
Jag använder Cuni Pro, ett foder jag nyligen bytt till och som min kanin verkligen älskar. Har även använt Cuni Complete som också fungerar jättebra. Båda sorterna finns i djuraffärer runt om i landet. Så det är ett tids på met du kan ge din kanin istället för gnagarblandning. Cuni Complete kommer han/hon säkert att äta, har hittills inte stött på en enda kanin som inte gillar det! :)
Lycka till!
Stampe är bäst, tkr mina niner iaf haha. (; de har alltid älskat det! :)

asså jag har inte gnagarlyx så konstig är jag inte haha xD
men jag har rabbit royale och pellets, jag har mer pellets än rabbit royale. men nu sorterar han bara ut och äter inte pelletsen :(
någon som har andra tipps?
#11: Så länge han äter ordentligt med hö skulle jag inte oroa mig faktiskt.
Höet är ju huvudfödan och pellets enbart tillskott. =)

okej tack:)
ska köpa ett annat pellet sen och se om han gillar det mer haha :)