Måste avreagera mig
Måste bara skriva av mig lite ilska, ingen här inne behöver dock ta åt sig!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!! Hjärtlösa jägare äcklar mig!!!!! Såna som NJUTER av att döda äcklar mig så in i h*lvete!!! Såna som bara dödar för dödandets skull, nä fy fan! Såna borde inte få ha vapenlicens!
Däremot, såna jägare som min Per & Thomas (Hopi´s karl) är något helt annat, såna borde det finnas fler av! (Det där kan säkert missuppfattas av några, jag vet!) Jag har fått en helt annan bild av jakt på de här 7 åren som Per och jag har varit tillsammans, fått lära mig MYCKET som jag aldrig hade fått lära mig annars! Å det är jag enormt tacksam över!!! Jag har lärt mig saker som en vanlig 08 inte har en aning om (säger jag me all rätt eftersom jag själv är från Sthlm, hihi!)!
Nog om det, ville bara skriva av mig lite ilska! USCH för såna där hjärtlösa jägare!!
USCH, USCH, USCH!!!!!
Jag har inte hjärta att döda något så… Jägare föär mig är mördare, så länge det inte handlar om att hjälpa djuret om det lider

Som sagt: på de här 7 åren har jag lärt mig en MASSA vilket har fått mig på andra tankar…!
En sak som får mig riktigt förbannad är den här hysterin om vargdödade hundar!!! Jägarna blir helt galna när en hund blir vargdödad, men inte när en hund blir överkörd!? HELT sjukt! MÅNGA, MÅNGA fler hundar blir dödade av en bil än av en varg! Men det är tydligen helt okej!? Helt, helt, helt sjukt!
Nä nu ska jag inte skriva mer, börjar bli så trött… Å då kan man skriva en massa tok som man kanske får ångra sen..!
Jag går ut till mina kaniner och får en avkopplande stund istället, sen blir det till att nanna kudde…

Pinscher2; Håller med dig om att det är hemskt när det blir sån hysteri om en hund blir dödad av varg.. Det här varghatet verkar öka mer o mer.. Ser fler o fler bilar åka runt med dekaler som det står "Noll tolerans" (bild på varg genom ett kikarsikte), "Våga vägra varg" osv.. Tycker det är så smaklöst.. Här törs knappt folk säga att dom tycker vargar är vackra! Skulle jag sätta en dekal på min bil där det står "Våga Älska Varg", då fick jag väl bilen sönderslagen!!!! Nej, urs hur det är!
Kan iaf berätta att vargar har varit o gått inne i samhället här nu. Men det kan ju unga vargar göra, för att dom är nyfikna, och alla rådjur håller ju till inne i samhället.. Så då följer ju lätt vargarna efter..

Håller absolut med dig! Min pappa + många fler i släkten jagar, och det har fått mig på andra tankar.
Usch, jägare nej usch.. En gång när jag och en kompis var och red kom vi fram till en dunge, där stod en jägare. Han vända sej mot oss trots att vi bara var typ 100m. från honom å hade vapnet mot oss. Vi vända å travade där ifrån. Vi blev as rädda. Såg ut som han tänkte skuta. Sen skuta oskyldiga djur. Okej dom kan bli för många, men fånga in dom och skicka dom till nått ställe där det finns för några av den arten.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
… Man kan använda sömn medel i spruta xP
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag tycker det är värre att föda upp djur i fångenskap för att sedan slakta dem än att jaga. Jag har inget emot jakt om det inte är som pinscher2 skriver, att man dödar för dödandes skull för det är riktigt äckligt.
Min pojkväns familj håller på med jakt och innan jag träffade honom hade jag nog en annan syn på jakten än jag har nu.
Usch ja, föda upp grisar för att slackta dem. Vi hade faktiskt minigris uppfödning ett tag. Men minigrisar är ju som hundar och alla bor i hem som sällskap. Och endå födde vi upp emot flera hundra griskultingar genom åren och alla bor kvar i samma hem och trivs toppen :D. Nu har vi ingen gris längre vi hade nog 8 vuxna som mest. Peggy var våran första och sista då.
Nåja skitsamma..
Jakt, hellre att dom förflyttar djuren en att döda dom om det blir för många.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Men hur menar du att man ska förflytta djuren?! Ska man gå ut i skogen och fånga in några vilda älgar, lodjur, vargar, rådjur och rävar m.m? Där håller jag absolut inte med dig.
För det är ju lixom inte bara att traska ut i skogen och ropa lite och så kommer alla djuren fram och hoppar in i nån transportbur och är nöjda och glada, nej tvärtom. Det är nog inte det lättaste att fånga in en vild älgtjur och få det att förstå att man gör det för djurets bästa. Snarare får man en massa superstressade djur på halsen med dödsångest och allt möjligt.
Och vart skulle man frakta dem? Jag tror inte det finns något ställe som behöver lite rådjur eller rävar. Möjligtvis i fattiga länder men isåfall till mat och då är ju hela idén onödig för då dör ju djuren i vilket fall som helst bara att dom får lida otroligt mycket innan.

#7 Bra skrivet, och jag håller med dig till 110%!
Jag tycker det är värre att plåga djur än att jaga. Men man ska inte jaga för att det är roligt att döda en älg!
nej döda ska ju inte vara roligt på något sätt så håller helt med dig! det är ju en annan sak att jaga, det gör man ju för att få tag i mat tex=)