Bo i gräset?
Om man har en bur och bygger till med nät ner till marken, kan man ha en kanin som bor på gräset ( med ett ganska stort kryp in )?
Jag kanske är lite svårt att förstå, då kan jag förklara bättre
Tack i förhand 
är det någon som vet
ja ungefär
Ja. En kanin kan bo ute "på marken" så länge det inte är frost eller snö där. Så det fungerar nog bra att ha det som en hage/sommarhage!
ok tack
Fast du borde ha nät nerbyggt i marken eller på marken. Annars kan den gräva sig ut ju eller andra kan gräva sig in. Och du bör ha tak med. :) Både täckande tak, som stoppar regn och ger skugga och nät, och lite skydd för vinden tycker jag med du ska ha :)
Emma
#6: Om det är en väldigt "grävig" kanin ja, men personligen har jag inget av det, då mina kaniner inte är några "gräv-fan" Så det är inte alltid nödvändigt:)
#7 Det trodde inte jag heller att jag hade ;) Men så fort det inte är gräs på något ställe börjar dom gräva. Annars gräver dom inte. Och har märkt att honor börjar (i alla fall Nessie) gräva när dom blir skendräktiga. :P Annars brukar hon inte göra det men när hon blir skendräktig? börjar det direkt. :P
Emma
#8: Haha, jasså! Mina har då inte grävt någonstans där jag har haft dem!:)
#9 Kanske bara mina kaniner som är knasiga och gräver där det inte finns gräs xD Typ om man har grävt lite så är dom där och gräver sirekt för det inte finns något gräs ;D
Alla är ju olika men om man har en kanin som gräver så ska man ju såklart ha nät på bottnen :D
Emma
#10: Ja,. precis, håller med! Bara onödigt att chansa då=)