Koppel - Storlek?
Hejsan!
Jag undrar vilken längd på koppel jag ska köpa? Tänkte beställa från www.rabb-it.se. Jag kommer ha en lejonhuvad dvärgvädur. Jag kommer hoppa med den, då behöver man väl ett något längre koppel?
Tack.
Vänliga Hälsningar Lina
3 meter är lagom:) 2½ är lite kort tycker jag, och 4 är förlångt:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Om du har en snabb kanin så skulle jag ta 3 meter:) men är den lugn och inte kutar iväg eller drar mycket så är 2,5m lagom.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag brukar använda 3 meter och tycker det är lagom. :)
Ja föredrar 3m, det är lagom :) Ibland kan jag vela ha lite längre, kanske 3,5m om kaninen är snabb. Men 3m är lagom, det blir så mkt koppel att hålla reda på annars ^^
Själv föredrar jag 2,5meter, för då känner jag att jag har bäst kontroll över både kaninen och kopplet. Jag har kanske lite udda stil när jag håller kopplet men ja.. Och även om mina kaniner springer så hinner jag ändå med utan att det drar i kopplet ^^
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag tycker att 2.5 meter är lagom, 3 blir för långt!
♥
Tack för alla svar!
Nu undrar jag även om en H-sele eller en bog-sele är bäst?
Vänliga Hälsningar Lina
Jag föredrar H-sele, men det är olika beroende på kanin och människa vad man tycker är bäst..
Bogsele tycker jag är klart bäst! :)
♥
Då kanske det är smart att beställa hem 1 bogsele och 1 H-sele?
Då kommer min lilla beställningslista se ut såhär;
1 st. Koppel, orange, 3 meter (50:-)
1 st. Bogsele, "joker", medium (60:-)
1 st. H-sele, "fläck", medium (55:-)
Pris för allt: 165:-
Är det billigt eller dyrt? Allting är av väldigt bra kvalité.
Vänliga Hälsningar Lina
#7 Själv föredrar jag bogsele till mina kaniner, och använder endast bogsele. Det är kanske dels för att det är lättare när man har teddysar och lejon att ta på selarna och sen drar det inte lika mycket runt halsen och mina kaniner går "bättre" i bogsele.
#10 Är det från rabb-it?
#11 Hon skriver i #0 att det är från Rabb-it så ja, det är det :)
#12 ops, missade det :)

Det minsta för kaniner som inte ska hoppa är 1½ m, sen tycker jag om man ska använda till bla. hoppning så är 2½ m eller 3m lagom :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Jag har ett 2,5m koppel när jag hoppar och annars har jag ett 5m ;) jag använder för tillfället en H-sele bara för att min kanin har växt ur sin bogsele, men jag gillar bogselar mest och ska köpa en ny sådan :P
Jag tycker att man kan använda bogsele om kaninen är med dragig i selen. Annars funkar H-sele lika bra. Bogselen är lättare att rymma ur än H-selen. Det är helt enkelt olika från kanin till kanin ;)
Jag brukar använda 3m, det är lagom. 2,5 upplever jag nästan alltid som för kort. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner