Nybliven kaninägare...
Hej
Vi har precis skaffat kanin och hon r helt underbar!! Hon heter Bambi och är en viltfärgad hermelin på 11 veckor. Hon är "rumsren" dvs kissar och bajsar på låda…
Jag har dock nu, några dagar efter införskaffandet börjat fundera på vissa saker, som inte direkt har med kaninens skötsel att göra utan vardagssaker. Som till exempel; Dammsugning…klarar stackarn av det oljudet eller ska jag stänga in henne i ett annat rum? Hon har ju börjat vänja sig vid oss men skyggar ännu när vi vill ta upp henne…ska jag ta upp henne i alla fall eller vänta någon/några dagar?? Vi har bara haft henne sen i fredags..alltså tredje dagen nu.
Andra saker jag bör tänka på vill jag gärna bli upplyst om…jag har läst allt jag har kommit över om kaniner och kaninskötsel, men det är ju bara teori..och mycket kullkastas i praktien.
All hjälp är välkommen

Hej och Välkommen :) Läs gärna våra artiklar så kanske du lär dig lite :)
Min kanin bor inne, och när vi damsuger så sitter han helt lungt. Men se till att din kanin har ett hus i buren. Hela tiden! För där är hon säker. Slå på damsugaren undefär 10m ifrån henne och se hur hon reargerar. Men eftersom hon än är så "ny" hos er, så rekomenderar jag att ni stoppar henne i en transport bur och i ett annat rum t.ex toan. Då hon blir lite äldre kan du börja vänja henne. :)
Tack Kajsa_…
Hon har äntligen visat att hon trivs…"ertappade" henne tidigare idag när hon låg och mös på sidan…och jag fick klappa henne riktigt länge idag, hon bara låg och halvblundade och såg ut at njuta iaf!! Sååå glad blir man när framstegen kommer så snabbt…:-P
Tacksam för fler tips? och råd!
Hagen är på g redan…måste bara måtta in den ordentligt så den blir ordentligt tilltagen i storlek…så hon kan skutta runt lite! Om några dagar så….:-P

Hehe okej :) Någon bild på flickan?