Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 451 ggr
Pinscher2
0

Nu kanin IGEN!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorron (8 feb) bär det av till Åsa Wigander i Leksand för att hämta hem min nya efterlängtade kanin! En rexhane i färgen brun zobel!

Det kommer bli lite speciellt för min allra första raskanin var just en rexkanin, hane, brun zobel…! Fick honom när jag var 13-14 år! Men så träffade jag Per och lilla Charlie kom i skymundan tyvärr så min mamma gav bort honom, vilket jag har ångrat som tusan de sista åren!

Charlie var väldigt speciell! Han tyckte inte om killar och vem som helst kunde inte hålla på med honom. Var bara jag som kunde göra vad jag ville! Han sprang lös på gården…  Jagade harar! Gillade att åka bil, då satt han lös bak i skuffen tillsammans med våran dåvarande hund Skrållan (som hade ätit upp min fasters kanin en gång!) Jag var även ute och gick med både Skrållan och Charlie…

Som sagt, det kommer bli rätt speciellt med en brun zobelrexhane i huset! Ser fram emot det sjukt mycket! Får väl bli min egen lilla födelsedagspresent då jag fyller år på lördag (10 feb) Flört 

Bilden: en gammal bild på våran dåvarande hund Skrållan och så lilla Charlie. (Dålig bildkvalitet tyvärr)

Lillatrasdockan
0

Grattis grattis! :D förstår att det är speciellt för dig och superkul! :D

Pinscher2
0

Tackar tackar! Ska bli superkul, nog för att kaninerna bara blir fler och fler men jag kan bara inte få nog av de! =) Himla fina kaniner Du har förresten Lillatrasdockan!

Lillatrasdockan
0

Haha, kaninerna är ju en sådan underbar hobby så jag tror det är rätt bra endå =)

Naaw, känns fel och säga tack eftersom det är de som är fina men öhh, får typ hälsa dem det eller något ;) Du måste ju iaf kolla sen när snövits efterlängtade kull kommer! :D Längtar så mycket så det är galet! :D ska bli så mysigt och håller redan på och går igenom folket som står på listan vilka som verkar bra ägare och ej. Jag kan vara lite kinkig ibland när det gäller nya ägare till mina djur. Lite höga krav ibland antar jag. Men det tycker jag endå att man ska ha =)

Pinscher2
0

Härligt att läsa att det är fler som ställer lite krav på ägarna, det gör man ju för djurens bästa!!  Ska absolut kika in hennes kull sen! Längtar själv galet mycket efter mina nästa kullar!

Lillatrasdockan
0

Nämen vad är det för kull som kommer nästa gång? :)

Pinscher2
0

Belgiska Jättar kommer om nån vecka eller så (de sattes ihop den 21 jan), sen ska jag börja med den "riktiga" aveln till våren (d.v.s med stamtavla och allt sånt där) =)

Lillatrasdockan
0

Nej vad kul! Jag har lite svårt för det dära med just stamtavlor och utställning och så. Känns lite som mode och utseeendefixering för kaniner och det gillar jag inte. Dock respekterar jag ju folk som håller på med det och jag tycker det är kul att komma dit och kolla på olika raser. Men att kämpa och kämpa för att sin kanin ska se perfekt ut är inget jag tycker är direkt kul ;)

__iE
0

vad kul :D

Hopi
0

Vad kul Pinscher2 att du ska hämta en ny rex imorgon! Blir roligt att se bilder på honom sen!! =)

Pinscher2
0

Aaaa grymt skoj, känns nästan lika stort som när man vänta på en hundvalp! =)) Bilder kommer fortare än kvickt ;o)

De jag har att välja mellan är födda i april-maj… För den som undra =)

KajsaM
0

Vad roligt men en ny liten nin! Vill be många bilder ;) #0 Bilden var ju jättefin och gullig Flört

Myrra
0

Va kul med en rex till! Skrattande

Rexar kan man aldrig få för många av, eller hur!? Hi,hi!

Passar även på att Gratulera Dig i förskott på födelsedagen!

Hoppas du får en superbra dag!

Clariiz
0

Pinscher2 perfekt tajming dåe xP Då är jag i Thailand xP. Varför måste jag bli sist å se den hehe.. GUD SÅ ROLIGT! :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

Myrra, ja det känns himla kul! =) Å jag som var inne på att bara ha Felix och Alpha men tji fick jag. Intresset för rexar har blossat upp igen =) Tackar tackar, man blir bara äldre & äldre =/

*längtar till ikväll*

KajsaM
0

Åh kan förstå att du länktar tills ikväll.. Vars ska snyggingen bo då? ;)

Pinscher2
0

Kajsa_, jag har ingen aning Generad Per lär snickra ihop nånting ikväll! Skrattande

KajsaM
0

Hehehe, men det blir nog bra ;D Kan vi få se bild?

Lillatrasdockan
0

Ja, bild måste vi ju få se! :P

Pinscher2
0

Bilder kommer ikväll, jag LOVAR! Jag är ju en sån som inte kan hålla mig, jag bara MÅSTE få visa =)

KajsaM
0

Men det är så man ska vara! :D

Lillatrasdockan
0

bra bra :) Då väntar jag tills dess då ;)

Myrra
0

Suzzie!!!!

Sluta gosa med nya ninen nu och lägg in foton här i stället så vi får se underverket !!!Skrattande

VÄNTAR och VÄNTAR…

Rexar är ju så fina, håll oss inte på sträckbänken längre! (hi,hi)

KajsaM
0

Jaa, nu får du sluta pussa och visa oss! Vi sitter här och väntar och väntar…

Clariiz
0

Nu sitter jag å hoppar på stolen! VISA OSS! ;P Lämna kanin nån sekund och visa oss den! ;P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

Käre vänner, vi kom hem alldeles nyss! Ska bara klä på mig lite mer sen ska jag ut och fota! Han är väldigt mörk men han har fått 94.5p så han duger väl ;o) Så om en liten stund får ni se honom!! Skrattande

KajsaM
0

Jaha, hihi. men 94.5 var väl inte dåligt? Flört Ja ut och fota!

Pinscher2
0

Nej först måste jag berätta en sak =)))) Kollade min mail, öppna ett utav de och läste… Läste lite till…å lite till… =)) Typ så här stod det: "Hej! Såg på Din hemsida att Du är ute efter en vitblåögd hermelin, jag har en hona Du kan ta om Du vill!?" ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ =)))) Å så var det en bild på skönheten, jag är helt såld! Så nu måste jag skrapa ihop lite pengar så jag kan köpa henne då jag inte äger ett enda öre nu! =)) NU ska jag ut och fota Goliat =)

KajsaM
0

Herregud vad niner du sammlar på dig! Flört Goliat var ju jättegulligt! Ta kort på buren ;D

KajsaM
0

Hur gååre Suzzie??

Pinscher2
0

Nu har jag lagt in korten i datorn… Men han ser inte alls ut som min förra bruna zobel Gråter Nu ska jag förminska bilderna sen får ni se…

Pinscher2
0

Här kommer första bilderna…

Pinscher2
0

Pinscher2
0

KajsaM
0

Wow vad häftig! Ser riktigt, tja jag vet inte. Coolt ut ;)

Iram
0

Fiiin rexgubbe! Skrattande

Måste fråga, såg du hennes BJ Pompe något? Han ska vara riktigt fin, 95 p på LU i fjol. Har mailat med Åsa och jag ska få köpa hans tjänster så att säga, och närmast funderar jag på om han skulle få träffa Hyrrokkin senare i vår.

/Marie

Pinscher2
0

Tycker ni!? Ska ta bättre bilder på honom imorrn i dagsljuset!

Iram, Pompe är himla fin ja! Något större än mina jättar! Har kort på honom nånstans… Ska kika o se om jag hittar den.. Nä jag hittade inte den, får leta mer imorrn! Men hennes Pompe bor nere hos hennes föräldrar så därför har jag bara sett honom 1 gång.

KajsaM
0

Han var ju jättesnygg :)

Clariiz
0

han ser ut att lysa :D

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Myrra
0

Goliat!Kyss

Jättefin pojk!

Kolla in klockslaget till vänster, här är man ( läs JAG!) tillräckligt "desperat/galen" för att få titta på fina Goliat så man knäpper på datorn redan runt kl 4 på morgonen! Skrattande

Klart du ska ta fler bilder i dagsljus så vi får se mera av snyggingen!

Pinscher2
0

MARIE!? Inte slog Du väl på datorn (långt innan tupparna ens har vaknat) bara för att se på Goliat!?!? Förvånad 

Men det värmer att ni gillar honom, då kanske jag ändrar mig oxå. Klart jag gillar honom & jag får väl skylla mig själv annars för det va JAG själv som fick välja vem jag skulle ta. Men jag tog honom "bara" för att han hade fått 94.5p, en liten garanti om att han duger liksom. Att man inte köper honom i "onödan"…

En annan sak, han är helbror till Alpha… Undrar va hon tycker om att brorsan har anlänt =)

KajsaM
0

Ja, du kommer att gilla han ;) Han ser då fin ut! Roligt att du ha syrran till han :D

Myrra
0

Suzzie!

Uppe med tuppen är jag mån-fre, pga av mina arbetstider!

Men för den skull behöver man ju inte titta på kaniner kl 4 på morgonen om man inte VÄLDIGT nyfiken på en viss snygg Rex pojk….(Hi,hi!)

Så visst är Goliat "skyldig" till att jag knäppte på datorn så pass tidigt! =)

Nej nu får du lägga in lite bilder på honom i dagsljus vetja!

Häftigt att han är brorsa med Alpha, hoppas bara han inte har samma "humör" som sin syster bara….;)

Klykan är också på krigsstigen här hemma,det är väl tonåren kan jag tänka, eller är blå zoblar mer tuffa tro?

Pinscher2
0

Marie! =)

Okej, då hänger jag me ;o) Din "ursäkt" är godkänd, hihi!

På tal om Alphas humör… ALLT "elakt" jag har sagt om henne tar jag tebax, hon är INGENTING om man jämför med min svarta rexhona. Igår sa jag till henne att jag ska ta hem en ilsken pitbull och visa henne, så hon vet hur det känns när hon gör sina jäkla attacker! Hon är hemsk rent ut sagt!!

Goliat och Alpha är syskon ja men hermelinerna Filur & Fina är oxå syskon ;o)

Hur gammal är krigaren Klykan nu???  =)

Nu har jag varit ut och försökt ta beviskort på att Goliat INTE, INTE, INTE är svart utan BRUN zobel =)

Pinscher2
0

Försökte ta kort på ett kort på min första rexkanin Charlie för att visa er skillnaden på Goliats och Charlies färg. Skillnaden är som dag och natt! Men varning, sitt inte FÖR nära datorn när ni tittar på bilden! Kan lätt kännas som en billig fylla ;o)

KajsaM
0

Vilken skillnad! Är Goliat brun??

Pinscher2
0

Både ja och nej! =) Goliat är brun zobel och Charlie var oxå brun zobel. Men som Du såg kan man ju inte tro det eftersom Goliat ser ut att vara helt brun…

KajsaM
0

Jahaa, Skumt ;) Hehee, men han ärju en sötis och det räddar ju det hela ;D Hur ryms du med alla kaniner??

Myrra
0

Men visst är han stilig din Goliat!

Han är väl en mörk brun zobel och Charlie var väl en ljus brun zobel, som det ser ut!

Vackra båda två!

Det är ju lite det som är charmen med Rexarna att färgerna är så olika jämfört med andra raser!

Klykan har hunnit med att bli ca 5 månader!

Han sprutar kiss på mig, anfaller handen och morrar använder både klor och tänder,AJ!

Så numera är det hanskar som gäller, hoppas det går över.

Men är din svarta hona också en surpuppa!?

Tala om för henne att man kan göra fina vantar av Rexpäls!

Nej det var elakt, förlåt!

Kanske Rexar över lag är mer tempramentsfulla jämfört med andra raser?

Då kanske jag bara haft tur med Sulan och Korken som är så snälla och goa??

Pinscher2
0

Kajsa_, ser Du denna bild!? Där inne i uthuset (huset till vänster) finns det GOTT om plats kan jag lova ;o)

KajsaM
0

Hahaa, Då fattar jag att alla ryms :D Hehee :P Vilka av dina niner bor i dom dära burarna ute? :)

Pinscher2
0

Marie! Jooo, han är väl stilig då! *ler* Jo nog är han en MÖRK brun zobel allt, nå annat kan man inte säga =)

Ja färgen på en rex blir ju helt annorlunda på en rex än på en normalhårad, det som är så härligt me rexar =)

Svarta rexhonan är en argbigga som heter duga, hon är precis lika som Klykan bara det att hon inte pinkar på mig! Å jag kan lova att jag har hotat henne me både det ena och det andra men det verkar inte funka =/ Nu senast fick jag hota me att ta hem en ilsken pitbull, å DET verkade funka för imorse var hon inte alltför kaxig men skenet bedrar väl även där skulle jag tro…

Å då får väl jag säga att jag har haft tur med Felix för han är mysbullen själv, men däremot var han ju inte det när jag köpte honom… Då var han ganska hemsk han oxå, så snäll har han blivit nu på slutet =) Ja efter Dala Expo (aug-06) blev han himla snäll!

Pinscher2
0

Kajsa_, jamororna Hugo & Suki bor där ute!

KajsaM
0

#52 Jaha, Fina burar :))

Hopi
0

Goliat är verkligen mörk! Snygg helt klart!! =)

Clariiz
0

har du nån bild på själv burarna?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

Clariiz, menar Du att jag ska ut och ta kort på alla jäkla burar!? Förvånad

KajsaM
0

#56 det kan du roa dig med i morgon? Snälla? *Ler*

Pinscher2
0

Roa mig!? Vet inte om det är så jätteroligt att roa sig med att ta kort på BURARNA på sin födelsedag o allt Flört Men självklart gör jag det för eran skull! Glad

KajsaM
0

Neej men Suzzie!! DU ska absolut inte göra det om du fyller år!! Åhh… Utan du ska ha en toppen toppen födelsedag! Grattis i förskott! Kyss

Pinscher2
0

TACK, TACK, TACK söta Kajsa!! GeneradSkrattande

KajsaM
0

Sov gott nu så blir det din dag fotare! Kyss

Hopi
0

**Grattis-grattis-grattis till Suzzie som fyller år 10/2!!!!!!!  Räcka ut tunganHa en super-duper bra födelsedag!!!  SkrattandeÄt massor av tårta och hoppas du får nåt jättefint i present av din Per! Flört Massor av grattis-kramar från Annelie, Dennis & Andy. **

KajsaM
0

Hampus och jag hängar på Hopi´s gäng, Grattis Gratttis! Och du ska inte ut och ta kort på burarna ;) Ät mycke tårta och ha en bra dag! Räcka ut tungan Önskar Hampus och Kajsa

Clariiz
0

GRATTIS! ;) ja må hon levá ja må hon levá :D ha en fin födelsedag!

Men du får roa dej med att fota i överimorgon. mohahaha xP

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

TUSEN TACK alla söta!! =) Hua, då var man 1 år äldre nu då… IGEN!

Myrra
0

VI GRATULERAR VI GRATULERAR VI GRATULERAR VÅRAN SUZZIE IDAG!

MED BLOMMOR OCH MED BLADER VI FIRAR DENNA DAGEN VI GRATULERAR VÅRAN SUZZIE IDAG!!!

HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!Skrattande

Ha nu en superkul dag önskar Marie och alla ninerna!!

Pinscher2
0

Guuu va söt Du är Marie!! Blev alldeles rörd här!!! Generad Skrattande 

STOOOR Bamsekram på Dig & alla goa kaninerna!!! Taaaaaack!!! =))

Frida-L
0

Grattis Suzzie på födelsedagen! Ha en bra dag :)

önskar: Frida, Skruttan och Elvis

KajsaM
0

Ät mycke tårta och ha det bra :)

Zvintos
0

Grattis på födelsedagen. =)

Jojsan
0

GRATTIS :D

Iram
0

Grattis Suzzie!! Skrattande

Clariiz
0

;D Stor kram till Suzzie

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

Oj, oj, oj, oj va ni allihopa grattar  =))) Tuuuuuusen Taaaaack alla söta!!! =))

Stor kram tebax till Dig Clariiz!! =) Å idag blir det väl bilder på alla burarna… =) Längtar tills jag får visa upp våra nya burplaner! Jag kommer bli en sån där "Åsa Wiganderwannabe" hihi!!

Förhoppningsvis ska alla våra nya burplaner hinna bli färdiga till kaninträffen!! ;o)

Clariiz
0

haha du är rolig du ;). ut å fota med dej! ;P jag väääännnnttttaaarrr.. ;)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Skoj med bilder suzzie :D