Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1201 ggr
[Bolten]
0

Beat it+Impulsive Maroon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I slutet av mars kommer kullen mellan Beat it "bettan" och Impulsive maroon "mario". Kullen var inte planerad utan en tjuvparning. Både Bettan och Mario har Skåningen i 7e ledet, det är dock väldigt långt bak.

Beat it:
Min Lilla ögonsten, hon är verkligen en helt underbar liten tjej. Bettan är en harkorsning på ca 2,5 kg. Riktigt duktig på att hoppa och är nu svår klassad i rak och msv i krok. Hon är född 15/7-2008, och är efter Silverdalens Datura (belgiskhare) och undan: Magics Rosmarin (vädurskorsning).

Impulsive Maroon:
Han är inte så gammal men har redan visat att han kan hoppa, riktigt bra. Han är bara lättklassad just nu (med pinnar) och har ändast startat fåtal gånger eftersom han nt är så gammal, född: 28/6-09. Han har en riktigt snygg kropp som är perfekt för hoppning, han är desutom en riktigt kelig kanin. Helt underbar på alla sätt. Ett av de bästa köpen jag har gjort!

Mer info mejla:
Boltenskaniner@hotmail.com
Eller besök www.boltenskaniner.weebly.com
Dom kommer finnas i skåne men transport går alltid och lösa.

Mvh Olivia

[Bolten]
0

bettan på falsterbo

[Bolten]
0

Bettan I Lund

[Bolten]
0

Mario<3

[Bolten]
0

mario<3

Billikanin
0

Bettan är ju bara helt underbar!<3

skitte
0

Åh, söta ;)

//Ellen

[Bolten]
0

#5 Tihi lite (A)

Du skulle nog gilla en bettanbäbis ;)

Denna kommentar har tagits bort.
[Bolten]
0

putt :)

[Bolten]
0

putt :D

[Bolten]
0

Har massa nya bilder på båda mario o bettan på min bilddagbok: Boltens :D

[Bolten]
0

Putt,, ungarna kommer när som ;)

Jetaime
0

#12 Åh vad spännande :))

[Bolten]
0

De föddes 3 dödfödda ungar tyvärr, men inte så konstigt eftersom de va henens första kull.

Funderar dock på att ta om kullen.

josefijn
0

ojdå, vad synd! :( Altid jobbigt med dödfödda.. Min Ruth fick sin första kull för en vecka sen, 7st ungar, alla levde! helt otroligt :)

[Bolten]
0

#15 så kul :)

Ja riktigt synd har verkligen längtat efter denna kullen o ungarna va jätte söta, mörka o mantlade…

Men ska nog ta om kullen, hur länge bör man vänta innan man tar om den?

josefijn
0

#16 - ingen aning faktist, men kanske en månad? jag har bara tagit om direkt efter när dom gått tomma..

[Bolten]
0

Någon annan som vet säkert?

Jetaime
0

Det känns som att det skulle vara bättre för honan att bli omparad relativt snart då hon redan producerat mjölk och är förberädd på en kull. Om såklart honan är i bra skick och inte hade svårigheter vid födseln eftersom ungarna dog, eller om dom bara hamnat utanför boet? Men jag vet faktiskt inte riktigt.. har aldrig vatt med om det själv.

[Bolten]
0

#19 dom låg utspritt i buren så tror dom dog efter föddselen men inte säker.