Istidens kullplanering 2010
Nästa vecka kommer jag att para min hermelinhona Edith. Hon är havanna och är reggad på 93p. Hon kommer att paras med en supersnygg vit rödögd hane som fått 6x94p 7x94,5p 6x95p 2x95,5p! Reggad på 95,5p om jag inte minns fel. :)
Ungarna kommer med största sannolikhet att bli svarta och de kommer allihopa att bära på albinoanlag. (Därmed kommer de ej att kunna få zobelfärgade avkommor.)
Låter det intressant? Hör av er!
Bilder finns på våran hemsida:
http://istidenskaniner.weebly.com
Wie wie wie. Jag längtar! Om några veckor har vi små kaninbebisar här hemma igen :D
Så det kommer inte bli några havanna?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#2 Tyvärr inte. =/
#2 Däremot kommer de med största sannolikhet att bära på havanna. :) Och svart är snyggt det med. ;)
Ja svart är snyggt men har redan en svart och vill ha lite olika färger om ja ska ha fler! Har en madagaskar också
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#5 Haha okej. :)
*putt*
Lägger upp en bild på de blivande föräldrarna.
Ojojoj vad jag längtar! =D
Putt! ^^

vart finns de? leveransklara?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
I västerbotten, Umeå. Men transport brukar inte vara nått problem. :)
De har parats nu i veckan så de kommer förhoppningsvis om en månad & blir leveransklara i Juni.
Edith och Princen parades den 16/3 och ungarna beräknas kring 15-17/4.
De kommer att vara leveransklara under den andra veckan i juni. Om allt går som det ska. :)
Transport brukar sällan vara ett problem. Vi åker mest troligt upp till Kiruna i Juni, så norrut kan vi leverera själva. Söderut brukar oftast vara lätt att få transporthjälp, så det borde vara enkelt att fixa. :)
2v sen PARNING nu och hon verkar dräktig. Men vi får vänta och se! Jag längtar. :D
på den där bilden ser honan nästan lite brun ut, eller är det bara bilden?
Hon är brun :) (havanna)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Åh vad fina föräldrarna är! Lycka till! :D
Jag längtar så mycket. :) Och ja, som Malin säger så beter hon sig ju som att hon är dräktig, men man kan aldrig veta. :)
#16 Tack så mycket. :)
Putt!
Åh, om en vecka har vi förhoppningsvis kaninbebisar här hemma. =)
Edith håller på att boa en massa just nu så vi hoppas på bebisar inom de närmsta dagarna. Wiie! =D
Två små flodhästar är födda! <3 <3
Båda två dog tyvärr under natten/morgonen. :( Tråden kan låsas.
Låser på TS begäran.