Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1751 ggr
[Nallegardenskaniner]
0

Gran?

okej.. detta har jag funderat lääänge på Oskyldig visst kan man ge kaniner gran? måste man isåfall ta bort "granbarren"? eller kan dom äta det :P?

hoppas jag lade det i rätt Grupp nu ^^ ser iallafall detta som "mat och utfodring" :P

Ag007
0

vet att dem kan äta gran pinnar, men är osäker på barren

[Nallegardenskaniner]
0

#1 jo jag vet också att dom kan äta granpinnarna :D men också osäker på barren x)

Emelie
0

Man kan ge barr och hela köret! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Nallegardenskaniner]
0

#3 okej tack :D

alwiz
0

#3 Skönt att höra, jag har en gran när som jag kan sno några grenar ifrån :P hehe.. ;)

[Nallegardenskaniner]
0

#5 samma här haha :D nu blir det ut och plocka gran ;D

LillensMamma
0

Var försiktig så ni inte tar ädelgranar som idegran eller silvergran!

De har lite större barr än vanlig gran i blågrå färg, är du osäker så fråga en vuxen/någon som du tror vet!

Linus-the-bunny
0

Men akta så ni inte får småkryp på er! Jag fick sånna över hela kroppen as äckligt och läskigt med  :/

#7 är dom farliga att ge?

emms
0

#8 Japp, ädelgranar är giftiga att äta. :P

Och alla kaniner gillar inte vanlig gran heller :P Och finns det inte någon canserframkallande olja i gran? :O

Emma

[Nallegardenskaniner]
0

#7 tror att jag tog rätt ;).. ingen av mina kaniner som åt granen har börjat visa symtom så haha (A) och dom fick väll för ca 4-5 dar sen :3.. sen dom jag tog var gröna x'D så jag tror det var vanlig gran ^_^

Kristall
0

#9: det finns terpener i barrträd som anses vara cancerframkallande, ja. Men kutterspån är oftast gjort av barrträd och en kanin som dagligen går på kutterspån får i sig betydligt mer av ångorna än en kanin som äter granris då och då. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Nalle-]
0

Förlåt om jag snor tråden lite nu, men kan kaniner äta tallgrenar också? (a)

Linus-the-bunny
0

#12 ja det kan de ;)