Bra eller dåligt??
Det 29/4 åker jag ner till Stockholm och är där hela helgen.Betty Boop (min ninis) har troligen fått sina små bäbisar några dagar innan (kring 25).Tror ni det är bra eller dåligt att jag är borta den där 3 dagarna?
Såklart är det någon som tittar till mamman och ger mat och vatten och sådant!;)
Jag skulle nog inte åka bort om något djur här hemma fick ungar under förutsättning att någon finns till hands dygnet runt som jag själv skulle göra. Föräldrar/sambo känns mer tryggt än någon som kommer en gång om dagen bara. Om du förstår hur jag tänker?
#1 jo jag förstår men det är min moster som kommer och tar hand om henne varje dag!Och hon är en föredetta uppfödare…Så hon blir nog bra omhändertagen :) Men jag tänkte för ungarna och sådant…:)
Jag skulle inte lämna en kanin med ungar. Skulle villja vara där i fall att något skulle hända med ungarna.
Då skulle jag verkligen inte vara orolig. Då vet hon ju vad som behövs. Är det på det viset så är det ju bara att åka. :)
Håller med, om hon är van vid kaniner tycker jag det är okej. Helst hade jag dock inte alls lämnat henne då hon har/hade ungar.
Han inte se att hon var uppfödare innan jag skickade ;) dissa min kommentar ;)
Tack,för alla svar! :) jag måste tyvärr åka (har bokat flyg) ska träffa kusinerna som jag inte träffat sen i sommras!Men jag tror inte att det är sån stor fara…Min moster har ju haft kaniner i över 10 år och drivit uppfödning osv :)
#7 Ja, det går nog bra om hon varit uppfödare ^^