Sätta ihop 2 honor
Har ni några tips? på vad man bör tänka på när man sätter ihop 2 honor?:P
Har aldrig gjort det förut, men haft mamma och dottersom funkat superbra, och 2 hermeliner(inte syskon) som funkade mindre bra^^
Aska har bott ihop med flera kaniner i sitt gammla hem i en box i ett stall, Blomma har inte bott med någon, men ingen av mina andra kaniner har blivit sur på henne eller något genom gallret, vilket betyder att hon antagligen är den som inte kommer "bestämma"
Aska är inte särkilt snäll mot mina sura honor^^ Men heltok mot Pigge som bott med sin mamma förut:)
Vill ha massa tips? vad jag behöver tänka på och hur jag gör det på bästa sätt!
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Håller med #1. Jag skulle dock ha haft burarna väldigt nära varann så de hinner bekanta sig lite med varann, och se att de verkar funka ihop, innan jag släppt ihop dem. Som sagt kommer de bråka lite, men vissa honor skadar ju varandra men om det verkar funka kan du nog ha dem tillsammans. Men ha uppsikt över dem. :)
Lycka till
Det kan också vara bra att veta vem som är högst i rang. Det funkar oftast bäst att sätta ner dom som är högst i rang till dom som är lägst och inte tvärt om.
Sen som dom andra skriver är det bra att sätta dom i en stor Hage med massa saker att gömma sig. Jag brukar ha dom tillsammans i hagen först några dagar innan jag sätter ihop dom i samma bur.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
ok tack för tipsen, buren dom kommer bo i sen är 0,84kvm,
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus