Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 475 ggr
NaimaG
0

Barbbera kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lukas har väldigt lång päls som täcker sikten på sidorna om hans ögon vilket gör att han väldigt ofta blir rädd för rörelser i och med att han inte ser och blir därmed stressad. Kan jag klippa hans päls kortare så han ser?

Jag har nämligen fått höra att det är totalt fel att klippa en kanin då det inte är naturligt men visst borde jag kunna klippa honom, kraken ser ju ingenting, eller?

Emelie
0

Sjävklart går det att klippa, han ska ju inte direkt ställas ut! :) Inte lär det bli vackaert, men det skadar ju honom inte iallafall.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

NaimaG
0

#1 Nej han lär väll se fyrkantig ut men hellre det eän en konstant stressad kanin.

Kristall
0

"Jag har nämligen fått höra att det är totalt fel att klippa en kanin då det inte är naturligt" - dåligt argument, det är definitivt inte naturligt för kaninen att ha lång päls heller :-)

Klipp du bara!

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

NaimaG
0

#3 bra sagt.

DodeN
0

Klipp du på, jag har klippt min ena pälsboll när hon hade så mycket och tjock päls att hon hade svårt att hålla rent i rumpan. Tog trimmern och körde lite på sidorna och helt plötsligt så satt det inte ett pärlband med bajs och vått kiss där.

Det var när hon var biten av den andra kaninen och inte kunde röra sig lika bra som innan. Nu så behövs det inte längre.