Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 566 ggr
Jojsan
0

färger ungar..?

Vad tror ni det blir för färger av en siames manteltecknad dvv och en svart manteltecknad dvv?

Den svarta manteltecknades mamma var också svart manteltecknad och den svarta mantelt. pappa var madagaskar. Den svarta manteltecknades syskon var blåa ( tror ja såg ut som grå så de borde vara blå) och kanske nån var madagaskar.

Den siames mantelt. mamma var antingen madagaskar eller madagaskar mantelt. (den ena var madagaskar mantelt. och den andra madagaskar vet ej vem som var vad). Hennes pappa var antingen madagaskar eller madagaskar mantelt. Den siames manteltecknades syskon var siames och madagaskar brokad.

Blev lite konstigt skrivet om den siames mantelt. men… hoppas ni förstår.. :P

Nån som vet? eller har aningar? :)

Jojsan
0

*putt* ingen som vet…?

Elina.
0

För det första: Vilken färg? är siamesen? (brun/blå/egern sobelsiames?)

Svart & madagaskar mantel/brokat kan det bli iaf, flest svarta mantelt./brokade.

Vet du om den svarta mantelt. har zoblar/ryssar/vit rödögda syskon, släktingar..?

Jojsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

siamesen… hmmm.. vet ej.. Uppfödaren ja köpte henne från sa bara att hon var siames manteltecknad men ja skickar meden bild på henne. :)

den svarta manteltecknade har ja ingen aning om dens släkt, bara syskon å föräldrar… som ja skrev på #0

men hans syskon var då inget av de du skrev…

Jojsan
0

*putt* :)

Elina.
0

De är en brun siames. Man kan inte säkert veta om det blir några andra färger än madagaskar & svart mantel/brokad. Men finns ju chans för åtminstone blå mantel/brokad. Siames/sobel kan vara möjligt, men då måste mamman vara Aa, Aam eller Aan..

Jojsan
0

ok… ja fattade inte det där med Aa, Aam å Aan… men tack för hjälpen iaf :)

Clariiz
0

hmm svårt. Men brokat tror jag iaf.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

ok hehe ;)

Clariiz
0

Söta ungar iaf :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

mm :D

Shadow.B
0

hehe här e hanen

Jojsan
0

å honan :P syns inte så bra men men… :P

KajsaM
0

Vilka sötingar ;-)

Jojsan
0

tackar :D

Clariiz
0

Blir nog fina ungar.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

jo de får man hoppas :) ( å de tror ja då oxå :))

Frida-L
0

Ok Elina, du verkar ju vara duktig på färger. Vad tror du det blir av en madagaskarfärgad hona och en svartbrokad hane? Jag vet ingenting om syskon och föräldrar…

Elina.
0

#17: Vet du inget alls om släkten så kan du ju inte vara helt säker på vad det blir. Men åtminstone svart, & ca 50% av ungarna blir brokade. Även andra färger kan dyka upp, det beror helt enkelt på vad föräldrarna bär på.

Clariiz
0

Elina, du är ju jätte ducktig på färger. Jag har 2 svart/vit mantalde dvärgvädurar. Jag funderar på att ha en brun hane som pappa. Allt jag vet om släkten är att dom har en japantecknad (svart/brun) hel bror ut samma kull, samt en madagaskar och en brun/vit ur en annan kull fast med samma föräldrar. Resten av ungarna var svarta och svart/vita har jag för mej. Vad tror du det kan bli för färg? Vilken färg? bodre jag använda om jag vill ha gul/svart japan tecknat?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Elina.
0

Brun (havanna) är en ovanlig färg, så tror inte kullsyskonen var av den färgen. Kan du leta lite på nätet och kolla efter om du hittar en bild på en sån kanin som du kallar brun?

Vet du vilka färger föräldrarna hade??

Clariiz
0

Med brun menade jag Madagaskar, eller en g/s japan med mkt "brunt" på så det svarta knappt syns.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Elina.
0

Vill du ha japantecknat så välj en gul-svart japantecknad hane. Dina honor bär troligtvis på gult.

Med en madagaskar blir det åtminstone svart & madagaskar med mantel & utan. förutsatt att dina honor bär på gult. Om det blir andra färger eller ej beror på vad kaninerna bär på.

Clariiz
0

okej tack så mkt. ;) ska förlja dessa tips?. Vad kan det bli om jag har en madagaskar/vit mantel tecknad hane? Har en sån på G.. Men tänkte hitta nån med mera päls då xP

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Elina.
0

madagaskar/vit mantelt… Menar du madagaskar manteltecknat? Isf blir det svart brokat/mantelt. & troligen då också madagaskar brokat/mantelt. Fler färger kan dyka upp beroende på vad föräldrarna har anlag för.

Clariiz
0

oki tack.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com