Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 942 ggr
Haztparken
0

Vad göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade kaninerna ute i hagen idag när det var så fint väder :)

Då såg jag att i min hanes öra så var det typ varigt :/

Han hade de för någon dag sen och då kände jag lite på det med tops och då rann något genomskinligt ut det (kanske inte så smart att röra de -.-) så då torka ja upp de och kom åt det torkade varet igen och då lossna de! Så då var allt borta från örat och det såg normalt ut igen.

Jag berättade för pappa och vi skulle hålla koll på det och så såg jag att han var varig idag igen, inte så mycket som förra gången men ändå.

Han verkar inte ha ont eller så.

Hur ska vi göra?

Ska vi ringa veterinär eller kan vi fixa det själva här hemma med något medel eller bara hålla det under uppsikt?

Jag tog en bild på det för att visa hur det ser ut idag, inte den bästa då han inte vill sitta still :P

[aammE]
0

Det där behöver ni nog inte åka till veterinären för. Gå till apoteket och förklara så hjälper de dig att hitta rätt.

[aammE]
0

Blir det värre så ska du ju självklart åka in.

Haztparken
0

Okej då gör jag det :)

Japp vi ska hålla koll på det =)

[muff]
0

Ja tror faktiskt att våran nyhämtade hane har liite sånt i örat nu när jag tänker på det. Han hade en liten "bula" med någon gult-vitt…

bunnyheart
0

Åk in om det blir värre. Han kanske har öron infektion :/ ?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Haztparken
0

Okej jag snackar med pappa och så hör vi med apoteket. Sen håller vi koll på det nu så det inte blir värre isåfall får vi åka in.

bunnyheart
0

#6 det låter bra :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."