En eller två?
Hej!
Jag ska få en kanin till sommaren, äntligen! Är sjukt glad. Men problemet är att jag sjukt gärna vill ha två kaniner, dels eftersom det är väldigt kul, och dels därför att buren ska stå på mitt rum och kaninen kanske blir ensam då jag endast på kvällen har möjlighet att varai mitt rum. Får inte ha den på något annat ställe. Hur ska jag göra?
Vänliga Hälsningar Lina
En kanin,
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
det beror helt på om dina föräldrar tillåter dig att köpa 2 =)
är det ok för dom och du själv vet att du kommer ha tid och intresse några år framåt så tycker jag att du borde satsa på 2.
om du bestämmer dej för 2 kaniner så måste du tänka på att det kanske inte funkar sen när dom är könsmogna, har du hona och hane får dom massa ungar, 2 honor kan börja bråka när dom är brunstiga, 2 hanar funkar inte ihop, du måste alltid ha en reservplan om det inte funkar, en extra bur är ett måste!
// Hanna
Två om de fungerar tillsammans, men som pigelina säger finns risken att de skulle bråka/föröka sig och då måste du ha möjlighet att skilja dem åt!
/Isa
Om du vill ha 2 st så är bäst 2 kastrerade.
// Hanna
Om du ska ha två hannar så bör dem vara bröder, eller att du köper två kaniner samma dag så att dem lär känna varandra redan från början, men skulle nog rekomendera att köpa en hona å en hane ofc om man inte vill ha ungar kan man ju kastrera honan
2 honor, absolut bäst är mor och dotter, annars 2 ungre honor, absolut bäst är kastrerad hane och hona ;)
Jag har 2 honor ihop.
Den vuxna hade haft ungar innan jag tog över henne, så hon fick en bebis kompis, 1 bråk sen funka dem ihop ;)