Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 562 ggr
Sweetienin
0

Nu är hon kastrerad!

I morse klockan 8 åkte jag till eskilstuna djurklinik med min lilla Sweetie. När vi kom fram fick vi sitta och vänta i 20 minuter sen fick vi gå in i ett rum där en veterinär kollade igenom henne, sedan vägde vi henne, 2 kg exakt! ^^ (Tjockis!) Sedan fick jag pussa och krama henne sen tog gick dom iväg med henne. Sedan åkte jag hem och satt och oroade mig tills klockan 15.30 då vi åkte och hämtade henne, dom visade mig såret och sa att jag måste kolla det varje dag och att jag ska ha handduk istället för spån i buren. Så nu sitter hon i sin bur med handduk på golvet, hon som hatar handdukar ^^
Hon är väldigt trött men hon mår bra i alla fall och det är det viktigaste. Hon fem små tuggor av en gurka. Hon ska få pellets om en timme så jag hoppas hon äter det.
Hon drack jättemycket.
Men nu är hon i alla fall kastrerad och kan inte få cancer i livmodern och inga ungar blir det av henne, det känns toppen för hon är den perfekta kelkaninen förutom när hon är skendräktig?, då brukar hon bli en surpuppa och morra och hålla på, men det hoppas jag försvinner, kan hon bli skendräktig? nu när hon är kastrerad? :)^

_Vet inte vilken grupp det här hör till så jag lägger det i allmänt, ändra om det är fel! ;)
_

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

love96
0

putt! =) skönt med en kastrerad hona *haha*

Sweetienin
0

#1 Haha, aa ^^

Kram Johanna

[BonnieL]
0

Jag sa ju att det skulle gå jättebra Johanna! ^^
Skendräktighet brukar försvinna vid kastraktion, men det är nog inte omöjligt att det händer. =)

Sweetienin
0

#3 Jaa, men jag var så himla orolig innan ^^
Okej, hoppas det försvinner! (:

Kram Johanna

Zvintos
0

Skönt att det gick bra. ^^
Hon borde inte kunna bli skendräktig?, med tanke på att könshormonerna i princip försvinner i och med kastreringen.
Däremot kan det säkert hända att hon boar av "vana", men inte pga hormoner i sig. =)

TheMe
0

Toppen, jättekul att höra!

Kastrerade ju min hittekaninhona Fluff för några veckor sedan och hon har återhämtat sig jättebra. Hoppas det går lika bra för din tjej!

Bara hon kommer igång att äta så går det bra ska du se… Glad

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

TheMe
0

Missade din fråga, nej hon blir varken skendräktig? eller brusntig nu när hon är kastrerad.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Tarja
0

Vad skönt att allt gick bra =)

Sweetienin
0

#5 Okej, så då borde hon inte bli sådär tjurig då? Utan bara boa? ^^

#6 Tack! :) Problemet är att hon vägrar äta, hon har fått pellets och knäckebröd, hon tog en tugga av knäckebrödet sen satte hon sig och drack, hon dricker hur mycket som helst! Hur får man dem att äta? Hon rör inte ens höet.
och min hane som bor i buren bredvid henne äter inte heller nu, vet inte varför "/
Jag hoppas verkligen dom bröjar äta snart annars får jag panik!Tyst

Kram Johanna

Billikanin
0

Skönt att allt gick bra! Skrattande Hon börjar nog äta snart, tänk själv om du nyss blivit opererad, då är man inte så hungrig… Hon har säkert börjat äta till imorgon! :)

Sweetienin
0

#11 Jaa, jätteskönt, var så himla orolig! ^^

#10 Jaa, haha nyss när jag var ute så höll jag knäckebrödet framför nosen på henne, då tog hon två tuggor sen kollade hon på mig som om hon tänkt "Nöjd nu?" xD
Sen såg jag att hon hade ätit lite av gurkan också :)

Kram Johanna