Ta hem kaninunge
Imorgon, (Lördag) ska vi ta hem en kaninunge av rasen lejonhuvad-dvärgvädur. Hane som vi sen ska kastrera. Hur länge ska han få vara i buren innan vi kan börja ta ut honom och gosa. BARA det jag undrar ^^

Innan jag bar ut min kanin för första gången var när jag såg att hon kände sig trygg på sitt nya bo ställe.
Det tog väl 1-2 dagar.
Dem första dagarna kom jag, gav henne mat & vatten och satt och snackade vid buren med henne, utan att röra. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#1 Okey :P Kan jag ha burdörren öppen så den kan komma ut o den vill ? :)
#2 jag gjorde misstaget att min kanin fick skutta runt utanför buren nästan direkt..
Av detta misstänker jag att han inte blev kelen av sig.
Utan allt kelande sker på hans egna villkor.
#3 Okeey, men om han får hoppa ut om han vill ? Om jag har gallerburen öppen och om han kommer ut, så klappar jag honom, men han åfr hoppa tillbaka i buren om han vill ? ;D
#4 om han själv kommer fram till dig och vill så kan du ju klappa han:) men bara om han vill,
men ha han i buren iallafall i 1-2 dagar tills han känner sig trygg ^^
Lycka till med tussen :)
#4 så hade jag det med ;)
Men han e speciell min lilla kille :D

Ha honom i buren i ca 1-2 dagar och sedan börja kela och på senare tid ha lös utanför. Om du har buren öppen och han skuttar ut blir det ju en helt ny miljö och kanske blir rädd av något. Ha honom inne i buren tills du får klappa honom och även kan få in honom utan problem. Om du har buren öppen kan det ju vara svårt att få in honom också om det skulle behövas.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!